Dag11 van Montigny naar Vernou sur brenne. 110 km - Reisverslag uit Vernou-sur-Brenne, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag11 van Montigny naar Vernou sur brenne. 110 km - Reisverslag uit Vernou-sur-Brenne, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag11 van Montigny naar Vernou sur brenne. 110 km

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

22 April 2016 | Frankrijk, Vernou-sur-Brenne

Hallo allemaal
Toen vanmorgen om 07.00 hr opstond en het raam uitkeek dacht,niet best het regent.
Eerst maar even douchen. De douche was voor gezamenlijk gebruikt en zag er netjes uit. Maar een ding viel me op. Jullie zijn nu natuurlijk hartstikke nieuwsschierig. Als je uit de doche stapt kom je op een soort schuimrubber matje , lekker zacht , maar het sopt je onder de voeten. Dacht gelijk aan Margriet die zou zeggen daar kan je wel ziek van worden.
Verder was er geen mens op en kwam er niemand.
Het was een beetje help yourself hotel.
Heb maar een wat in de kasten gerommeld en in grote koeling en zo wat bij elkaar gescharreld.
Toen ik op het punt stond te vertrekken was er nog niemand.
Nog eens wat lawaai gemaakt maar niets. Maar ik heb de deur open gedaan en ben vertrokken. Sleutel op de bar gelegd en later gebeld dat ik was vertrokken.
Het motregende maar dat viel nog we mee.
De route van Montigny naar Vernou liep via Moree, Vendomme, niet verdomme, Chauteau Renenault naar de eindbestemming vlakbij Tours.
Ik fietste hel stukken langs de Loir wat een mooie route is.
Opeens ik dacht dat het nooit zou gebeuren zag bij een picknick bankje twee mensen zitten (man en vrouw) met fietsen met fietstasse erop. Ik dacht rij even terug en ga vragen. En yes twee Nederlandse mensen die zijn vertrokken van Breda naar Santiago.
Er werd me brood en koffie aangeboden en we nog lekker wat zitten kletsen. Hoe fijn naar al deze dagen weer iemand tegen te komen uit eigen land met dezelfde doelstelling.
We zijn op inig moment uit elkaar gegaan, maar op een kruising aan het zoeken was naar de weg kwam ik ze weer tegen.
Zij fietsten met de route vanuit een navigatie systeem. Hoe super makkelijk is dat, dat je niet meer hoeft te zoeken.
Regelmatig wijkt je af van de de route en dan ineens zie je bordjes van de Jacobs route weer.
Ben meegefietst tot Jardin dacht ik , maar ik was al verder.
DAar hebben we afscheid van elkaar genomen. Ik vond het super gezellig en zij ook.
Ze hebben de website naam en gaan hem bekijken.
Vanaf het afscheidpunt heb ik mijn navigatie aangezet om het b&b te vinden.
Je wil niet weten waar ik toen allemaal ben langsgekomen. Op weggetjes tussen de wijnvelden bijna onbegaanbaar , maar ik vertrouw op mijn mio fietscomputer. Nade eerste uren wat matig weer en het laatste uur wat regen was de rest van de perfect.
Zelfs met de super navigatie zijn we een keer op een doodlopende weg uitgekomen.
We zijn honderd meter naar links gelopen en hebben de fietsen op het spoor gebeurd en konden zo verder.
Al met al en leuke gezellige dag met leuke mensen .
Ze hebben mijn website naam en ik ben benieuwd en ik hoop dat ze en reactie schrijven.
Iedereen de groetjes en bedankt voor jullie leuke reacties.
De niet meer eenzame fietser
John

  • 22 April 2016 - 18:25

    Betsie:

    Wat mooi John dat je eindelijk maatjes hebt getroffen. Dat fietst vaak een stuk makkelijker

  • 22 April 2016 - 18:46

    Marcel En Ramona Van Der Veldt:

    Goedenavond, niet meer eenzame pelgrim.

    Wij vonden het ook gezellig, En volgende keer drinken we een bakkie met je mee! We hebben je verslagen gelezen en zullen je verder volgen. Ik zet af en toe wat foto's en korte berichtjes op facebook, zeker niet zo uitgebreid als jij. Maar pensionade hebben natuurlijk ook alle tijd

  • 22 April 2016 - 18:49

    Geert En Ineke:

    Hoi,hoi Pelle
    Wat leuk dat eindelijk mensen onderweg hebt ontmoet even een gesprek ipv bomen, bloemen en vogels.
    Wat jammer van het weer en dat terwijl het hier prima weer was.
    Maar goed je kunt niet alles hebben,ik hoor en zie morgen weer.groet Ineke

  • 22 April 2016 - 19:58

    Sieta En Kees:

    Hoi buurman John, zo te lezen sta je voor de poorten van Tours. Een mooie stad om binnen te rijden over de Loire fietsbrug. Hier NO wind, heb jij die ook want dan zeil je bijna als van zelf naar de Pyreneen. Veel fietsplezier, hier wordt het koud het weekend, nachtvorst en winterse buien. Dus voor ons geldt: skating away on the thin ice of a new day (song van Jethro Tull). Meitsje d'r wat moais fan en oant moarn.

  • 22 April 2016 - 20:33

    Anouk:

    Jeetje pap, wat n afstanden steeds! Straks kom je te vroeg aan!
    Hier alles ok. Koningsspelen op school vandaag...makkie dus.
    Leuk dat je een stuk gezelschap had...breekt de dag!
    Lfs vanuit de hoofdstraat..

  • 22 April 2016 - 21:55

    Henk En Annie Scholten:

    Hoi John, je maakt weer van alles mee, zeg, maar wat jammer dat je toch vaak in de regen moet fietsen.
    Wat leuk dat je nu eindelijk eens Hollanders/andere fietsers hebt ontmoet; inderdaad gezellig om even bij te kletsen en de ervaring van anderen te horen en te delen.
    Wat heb je al veel kilometers gemaakt, wat een toffe peer ben je. Niet te hard fietsen want dan ben je te vroeg aan de finish.
    Succes verder en nu maar hopen dat het weer wat stabieler wordt.
    Groeten uit een rommelhuis aan De Bente! Henk


  • 22 April 2016 - 22:54

    Geertje:


    Hallo John,

    Al weer zo'n topdag op de fiets, en er weer een prachtig verhaal van gemaakt, je hebt het er maar druk mee. En ook nog gezellige mede fietsers ontmoet, wie weet kom je ze nog eens tegen de komende tijd.

    Groetjes en tot morgen

  • 22 April 2016 - 23:34

    Gerard Pelgrim:



    La "Tours" de Frans van PellePel.
    Ondanks de kleine of grote toeren rond Franse electricity (Vive jouw Frans) ben je zonder mechanische dope! (ja, ja er wordt in prof-wielerkringen weer volop over gesproken) bijna in Tours. Chapeau, chapeau. Jacobus de meerdere (bijgenaamd opgeladen Mio) leid je over denk ik af en toe matige asfalt- en klinkerwegen en soms karrepaden door het bloeiende Franse Loiregebied steeds weer terug naar het schelpenpad. Je zou bijna gaan denken "Met een schelp in de hand .... trapt jij door het ganse land".
    The lonely guy is niet meer. Soortgenoten (Van het pluimage Pelgrimpad-gangers) doken plotseling uit het niets op. Wat een verademing. Geen bonjour maar gewoon even "Hallo, wie zijn jullie? Waar komen jullie vandaan?" langs je stembanden laten glijen. Een puur Hollands genot in dit stokbrodenland van du pain, du ........ Even lekker teuten als ouwe wijven. De Hollanders, ik noem ze maar even voor het gemak "Hans en Grietje" waren ook sur la route. Niet via hun gebruikelijke broodpad maar ook langs de schelpen naar het "sterreveld" van st. Jacob. Morgen ga je waarschijnlijk hurry up naar de volgende "scalp". Hopelijk in mooi weer, door prachtige landschappen en onderweg met nog meer dezelfde peddelaars.
    Veel succes. Geniet ze. De Dordogne wacht op PellePel.

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 13693

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: