Dag 10 van Chartres naar Montigny (101km) - Reisverslag uit Montigny-le-Gannelon, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 10 van Chartres naar Montigny (101km) - Reisverslag uit Montigny-le-Gannelon, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 10 van Chartres naar Montigny (101km)

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

21 April 2016 | Frankrijk, Montigny-le-Gannelon

Hallo allemaal
Het is elke avond een hele happening om het verslag op de site te krijgen,maar ik wil het.
Heb ook al diverse mails geschreven naar waarbenjij jij.nu
Maar het wordt nog niet veel beter
Maar zoals de meeste morgens op tijd opstaan tassen pakken en naar de eetzaal. Lijkt wel zoals in dienst, op oefening.
Zo gaat dat toch Leanne?
De fiets stond ergens in het hotel geparkeerd. Ik hem ook al drie keer op de kamer gehad en nu staat hij in het café of zoiets.
De tocht der tochten gaat vandaag van Charters naar Montigny over een afstand van 88 km. Maar het zijn er weer een paar meer geworden. Het weer was goed en geen wind . Je hebt er geen voordeel van, maar zeker geen nadeel. Ik vondt het wel lekker zo.
De Jacobs route is vanaf Charters zo te zien aangegeven met nieuwe bordjes, maar zo later achter kwam lang niet correspondeerde met de route van in het boekje van Clemens Sweerman.
Bij Ermonville ging het ook totaal fout en zat ik op de weg naar
Illiers Combray. Ik stond bij een bord te kijken toen er een Fransman stopte en zei , routes no good.
Dat had ik zelf ook al ontdekt maar zo had ik alweer kilometers te ver gereden . Een paar is niet zo erg ,maar dit waren er velen.
Het is me nog een keer gebeurd.
Van nu af vertrouw ik aangegeven route niet maar kontroleer het eerst met het boekje.
Mijn apparaten waren vanmorgen niet geheel goed opgeladen omdat in de Franse stekker en contact was afgebroken . In Bonneval en Chateaudun naar een elektro zaak gezocht voor een nieuwe stekker. Gevraagd aan de Fransman maar die halen vaak de schouders op waarschijnlijk omdat ze niet begrijpen. Het was gedeeltelijk een mooie route langs de loir.
In Cloyes suf le loir bij de plaatselijke VVV gevraagd waar ik een stekker zou kunnen krijgen. Het Frans is mij een moeilijke taal. Ik ken Frans wel maar Frans kent mij niet.
Maar een adres gekregen van een super mache 5 kilometer verder op. Toch maar naar toe gefietst want zonder opgeladen i pad iPhone en mio fietscomputer ben ik nergens.
En inderdaad daar heb ik gevonden wat ik zocht.kan ik de apparaten weer opladen .
Toen weer terug naar Montigny waar ik eerst nog een klim van ik denk wel 8% heb moeten maken.
Na wat gezoek het hotel (tussen haakjes) gevonden.
De kamer is goed , de doche gedeeld, en het internet werkt.
En het belangrijkste de mensen zij vriendelijk.
Zit nu alleen achter mijn i pad en ben blij dat het af is.
Al met al weer een geslaagde dag .
Morgen verder
Welterusten en morgen gezond weer op
De nog steeds eenzame fietser
John

  • 21 April 2016 - 17:55

    Geert En Ineke:

    Hoi,hoi Pelle,
    Hoe gaat het? Dit is nog maar de tiende dag en je bent Parijs al ver voorbij.
    Wel ervan genieten hé,niet overal aan voorbij racen.
    Hier ook mooi weer maar nog steeds koud volgende week word zelfs nog sneeuw verwacht dus wees blij dat je richting het zuiden gaat daar is het een stuk warmer.
    Tot horens,Ineke

  • 21 April 2016 - 18:02

    Kerkweg 159:

    Klasse zwager.

  • 21 April 2016 - 20:12

    Kian:

    Hallo, opa.
    Ik heb je verhalen gelezen.
    Jammer dat je je creditcard bent kwijtgeraakt en 75 extra moest fietsen.
    Zet hem op!

  • 21 April 2016 - 21:49

    Leanne:

    Weer een mooi verhaaltje John!
    Wel vervelend dat het telkens weer moeite kost omdat de site niet geheel meewerkt. Hopelijk snel verbetering.

    De schouder ophalende Fransen ken ik, het doet mij denken aan een vakantie met Ivo in Normandië, ik wou graag een salade met Kip, mijn Poulet klonk meer als poelle en na het uitbeelden (met geluid) keken ze me nog steeds schouderophalend aan!
    Die salade... heb ik nooit gekregen

  • 21 April 2016 - 21:53

    Leanne :

    Succes weer voor morgen en op oefening gaat het inderdaad nog steeds zo, op tijd eruit alles weer inpakken en op naar de eetzaal!

  • 21 April 2016 - 22:39

    Geertje:

    Je krijgt de smaak te pakken John, jouw verhaaltjes worden steeds leuker en met veel humor geschreven, prachtig, ik kijk elke avond uit naar jouw fiets avontuur.
    Ga zo door, succes voor morgen en tot laterrrr

  • 22 April 2016 - 07:58

    Betsie:

    Ha die John, klinkt allemaal goed. Je zit nu op precies dezelfde route als die Mariet liep in 2002.
    Ga zo door en met die fransen kom je heel eind met wat handen en voetenwerk. Groeten

  • 22 April 2016 - 08:55

    Judith:

    Goed bezig pap! Je bent al een mooi eind op weg! Hopelijk kom je binnenkort wat meer mede fietsers tegen. Houd de moed erin!

    Gr Judith

  • 22 April 2016 - 13:21

    Mark En Sonja:

    Hè John
    Mooi om de verslagen te lezen een top prestatie to nu toe
    Geniet en succes

  • 22 April 2016 - 15:37

    Jos:

    Het schrijven is net fietsen een hele uitdaging.
    Je schiet al mooi op.

    Succes

Tags: John'john

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 13714

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: