Dag12 Van Vernou sur brenne / Chatellerraut 99 km - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag12 Van Vernou sur brenne / Chatellerraut 99 km - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag12 Van Vernou sur brenne / Chatellerraut 99 km

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

23 April 2016 | Frankrijk, Châtellerault

Hallo allemaal.
Ik heb goed geslapen , maar het ontbijt wat ik kreeg voorgeschoteld was niet veel bijzonders. Geen kaas en ham gezien, alleen maar zoetigheid.
Wel iets bijzonders was het grote waterrad aan het huis met een geschatte doorsnede van 3 meter. Het ding draaide 24 uur per dag en leverde de stroom voor diverse huizen. Er zat wel een grote dynamo achter, maar dat snapt iedereen wel?
Het ding had nog een een gewijgerd. Mooi stukje eenvoudige techniek.
Het weer was niet al te best en ik had me er een beetje op gekleed. De regenjas kon ook weer aan, al was het wat motregen.
Sloffe wind zeggen in Drenthe .
De reis gaat vandaag naar Chatelleraut.
Eerst maar op naar Tours waar ik al gauw was.
Eerst maar eens naar de kathedraal. Nu Kees er niet bij is heb ik nog niet zoveel kerken bezocht. Geintje Kees
Verder ben ik nog wat door deze grote stad gereden. Het was erg koud en geen of weinig terasjes open.
Nog wel wat foto's hier en daar genomen , en toch maar besloten verder te gaan.
Het landschap is al dagen hetzelfde met koolzaad velden afgewisseld met alles wat maar groen is.
Ik had moeite om me warm te fietsen dus heb ik er nog wat bij aangetrokken. Heb de beenwarmers nog niet uitgehad.
Ben een paar keer de E5 overgestoken, de route soleil , maar vandaag geen zon gezien.!!
Bij een bakker waar het heel druk koffie gedronken met wat lekkers erbij, want ik dacht bij mezelf dat ik wel verdiend. Ja toch?
Het weer werd maar niet veel beter en in de plaatsjes is ook niet leven. Vraag me wel eens af hoe deze mensen hun geld verdienen?
Ik heb de grote plaat maar voorgezet en wat doorgestampt om, om 15,00 hr in het geboekte Ibis hotel aan te komen.
Het was vandaag al met al een koude niet zo innoverende dag.
Het hotel is goed, alleen de fiets niet onderdak,en ik kreeg het ook niet voor elkaar om hem op de kamer te zetten.
Ik heb hem achter het hotel aan een boom vastgebonden.
Wat zonder fiets geen Santiago. Ik heb berekend dat ik nog aardig door moet zetten anders red ik het niet om daar op tijd te zijn voor mijn terug vlucht.
Deze vlucht zou ook nog een dag eerder zijn volgens de fietsmaatjes van gisteren.
Ben er nog niet achter, maar we hebben daar nog wel tijd voor.
Op naar de soleil
De weer eenzame fietser
John

  • 23 April 2016 - 18:41

    Marcel En Ramona Van Der Veldt:

    Hè ouwe pelgrim, had toch ook lekker een rustdagje gepakt in Tours, mooie stad, overal warme koffie, carnavalsoptocht met Braziliaanse strakke bruine billen en de fiets in de garage. Ik bel trouwens altijd om zeker te weten dat de fiets binnen kan staan, anders gaan we verder zoeken! Morgen gaan wij naar Poitiers. De komende 2 dagen schijnt het weet beter te worden. Fiets ze!

  • 23 April 2016 - 18:41

    Sieta En Kees:

    Ja Tours is een mooie stad en dan niet alleen de kathedraal. Goed om te horen dat je voor mij naar de kerk gaat, je bent de dominee in Dalen ook nog een bezoek schuldig als tegenprestatie voor het stempel. Als goede katholiek kom je er niet als je alleen met Kerst gaat. Wanneer verwacht je in st. Jean Pied de Port te zijn omdat je echt wel ruim 14 dgn in Spanje nodig hebt. Always look on the bright and sunny side of life. Wij zitten bij de kachel. Geniet ervan en enjoy. Is de fakkel al gedoofd?

  • 24 April 2016 - 09:04

    Geertje:

    Hee, eenzame fietser,
    was dus gisteren een saai en koud dagje, krijg bijna medelijden met je.
    Gelukkig herken ik ook de humor in je verslag, dus het zit wel goed bij je.
    Hopelijk krijg je nog wel wat beter weer met veel zon, anders kom je weer terug in Dalen met die witte melkfles armen en benen, ook geen kijk toch?
    Groetjes uit ook een koud en regenachtig Dalen, en tot later.

  • 24 April 2016 - 09:48

    Aloys En Ginie:

    Hoi John, het is zondagmorgen ongeveer half tien en de verwarming op 21 graden. We zitten aan de koffie en lezen jouw reisverslag. Zoals wij het kunnen zien op de Franse weerkaarten heb jij vandaag wat beter weer. Noordenwind, dus trappen maar weer. Je bent al een mooi eind op pad, het gaat super. Wel genieten van het Franse landschap en de plaatsjes hé. Leuk dat je wat Nederlandse mensen ontmoet hebt, maar die zul je wel niet meer treffen op de route want jij gaat zo hard. Haha. Veel fietsplezier en we horen weer. Liefs vanuit een koud en kil Coevorden.

  • 24 April 2016 - 09:52

    Geert En Ineke:

    Hoi,hoi Pelle

    Jammer van het weer terwijl ik dacht hoe verder naar het zuiden hoe warmer,
    Hier was het wel koud ( de koudste dag sinds 1900 en nog wat weet niet precies) maar wel zon.
    En dan weer eenzaam fietsen is ook niet echt gezellig.
    Maar kop op!!!! Het word vast beter.
    Groet ineke

  • 24 April 2016 - 19:30

    Carolien:

    Wat weer mooie verhalen John, jammer dat het weer nog niet echt beter is maar we weten allemaal April.... doet wat hij wil.
    Fijn dat je fietsmaatjes hebt ontmoet was ook wel beetje saai zo lonely.
    Maar laat de moed niet zakken John (kennen we niet van jou)
    Wij verheugen ons op je mooie story's.
    Veel succes.

  • 24 April 2016 - 19:59

    Herman:

    Hoi John, was wat achter met het lezen van je mooie reis verhalen. Geweldig zoals je elke dag maar weer je reis doel volbrengt en met humor er verslag van doet. Petje af ik zou het niet kunnen. Succes met de reis van morgen en kijk uit naar je volgende verslag.

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 13717

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: