Dag 1; Van Dalen naar Beekbergen (104 km) - Reisverslag uit Beekbergen, Nederland van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 1; Van Dalen naar Beekbergen (104 km) - Reisverslag uit Beekbergen, Nederland van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 1; Van Dalen naar Beekbergen (104 km)

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

12 April 2016 | Nederland, Beekbergen

De kop is eraf. De eerste etappe staat op het programma, John was al om 5 uur wakker. De dag van te voren was hij nog bij de dominee geweest, niet om de zegen te vragen maar voor een eerste stempel in zijn pelgrimspaspoort. Om negen uur zijn we vertrokken vanaf Dalen naar Beekbergen. De gehele buurt was vroeg opgestaan en heeft ons uitgezwaaid. Het tijdstip van 9 uur is natuurlijk een beproeving voor iedereen als echte pensionados. Het is wel een goede stimulans om te weten dat de buurt meeleeft. De wind was overnacht gedraaid naar het zuidwesten, niet direct een voordeel. Maar het was droog en dat was al het eerste kadootje. Via Coevorden, Klooster passeerden we de provinciegrens en via Holthone, Ane en Gramsbergen kwamen we in Hardenberg. Omdat Kees en Sieta vorig jaar uitgebreid maar ook onnodig de Oldemeyer hadden verkend nam John het gidswerk voor zijn rekening. Dat ging prima en om 11.30 uur zaten we bij Paping in Ommen op het terras. De friteuse was nog niet eens aan, dus moesten we tot 12 uur wachten op het broodje kroket. Toen de inwendige mens weer was bevredigd was de volgende etappe aan de beurt. De zon kroop achter de wolken vandaan en in Lemelerveld kon de jas uit. De gesprekken waren intens en vrolijk en de kilometers gingen gestaag onder de banden door. In Raalte (bij de kerk) hebben we een ijsje gegeten en de zonnebrillen konden uit de tassen. In notime vlogen we naar Deventer, time flies when your having fun. Van Deventer ging het verder naar Apeldoorn om uiteindelijk in Beekbergen aan te komen op ons overnachtingsadres. Onderweg zijn we diverse keren gestopt om wat foto's te nemen. We verbaasden ons er over dat de natuur al redelijk ver gevorderd is, veel bloeiende planten en prachtige bloeiende tulpenbomen. Helemaal blij na deze eerste fietsdag hebben we s'avonds nog heerlijk gegeten, wat geklets, de dag voor morgen al is wat doorgenomen, en een stempel gescoord voor mijn pelgrimspaspoort.
Voor iedereen die dit leest een goede nachtrust toegewenst, en morgen gezond weer op. De fietsmaatjes Kees, Sieta,en John

• 09 April 2016 - 20:48

Geertje:

Hallo John,
    Helemaal klaar met de voorbereiding en hangen de fietstassen al aan je fiets en stiekum al even geprobeerd of je met de bepakte fiets uit de voeten kunt?
    Nog een paar dagen en dan vertrek jij, dus alvast een hele goede start en natuurlijk een mooie fietstocht gewenst. Ik ga je zeker volgen en we houden contact.

• 10 April 2016 - 20:58

Jos:

Veul fiets plezier

Breek de heupen niet die ervaring hebben wij al.

• 12 April 2016 - 08:16

Kerkweg 159:

He John wij wensen jouw een prachtige tocht toe, het weer is niet zo mooi vandaag maar dat mag de pret niet drukken, heel veel fiets plezier en zoals ons moeder altijd zij "goed uut kieken "

• 12 April 2016 - 08:35

Jan En Margot Jonkeren:

Je staat op het punt om te vertrekken. Een echte PELGRIMSTOCHT. We wensen je heel veel fietsplezier en voorspoedige reis toe. Zo te zien wel een steuntje in de rug gekregen van je kleinkinderen. Een opa als voorbeeld voor de jeugd. We blijven je volgen.

• 12 April 2016 - 09:19

Rick:

Zet 'm op John. Geniet van deze mooie uitdaging. Ik zie graag de foto's en verslagen tegemoet....

• 12 April 2016 - 12:38

Harry Ruinemans:

Potverdorie John een hele onderneming. Petje af. Maar ik ken jou een beetje en heb er daarom ook wel vertrouwen in dat je het gaat halen. Heel veel succes kerel en ik zal je blijven volgen.

• 12 April 2016 - 18:59

Ineke En Geert:

Hoi John,
    Eindelijk is het dan zover!!!
    Veel plezier op je pelgrimstocht geniet ervan en tot een volgend schrijfsel

Fiets groet Geert en Ineke

• 13 April 2016 - 16:16

Thieno En Ria:

Hallo John,
    We wensen je een goede reis en hopen dat het aan je verwachtingen zal voldoen.