Dag 31 Van Sarria naar Melide 63 km. - Reisverslag uit Melide, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 31 Van Sarria naar Melide 63 km. - Reisverslag uit Melide, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 31 Van Sarria naar Melide 63 km.

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

12 Mei 2016 | Spanje, Melide

Hoi
Het was een volledig veregende barre voormiddag , met een wat betere namiddag.
Toen ik uit het raam keek, en je raad het al, regen.
Ik dacht nog ,ben ik nu in Nederland of Spanje.
Had alleen eerst nog maar een regenjas aangedaan , maar toen ik beneden kwam regende het zo hard ,dat ik de broek ook maar direct heb aangetrokken.
En het ging er ook al direct bij met klimmentjes van 7% over 5 km en dan weer 8% over 2 km.
Ik ben nu wel een verzopen kat met plastic zakken aan de voorpoten en ook nog een plastic zak op de kop.
Grote waterdruppels op de brillenglazen en aan de achterkant kondens. De regenbroek kraakte bij elke pedaalslag. Het was een beetje overleven ,en het moest verder op karakter.
Nu afhaken, dat nooit dacht ik bij me zelf.
Het was een mooie omgeving ,maar ik had er geen oog meer voor.
Ik heb ook niet veel foto's gemaakt , want dan moest ik iedere keer de plastic zakken van de handen doen , en alles was zo nat.
Bij de Rio Mino ben ik naar een behoorlijke afdaling gestopt ,en een kroeg ingeschoten.
Iets warms, maar ze hadden niet veel, dus heb ik maar twee koffie opgedronken.
Gelijk weer een klim van 10% à 1km aan de broek, maar ik werd er wel wat warmer van.
Zo nu en dan zag ik de wandelaars weer met me mee lopen.
De meesten op de weg, maar sommigen blijven volharden door de modder te lopen. Echte bikkels.
Na Ventas werd het weer, iets beter en fietste ik over een wat smaller weggetje waar alle wandelaars ook lopen.
Heb bij een restaurantje waar het heel erg druk was ,een linze soep gegeten. Zo daar wordt je weer mens van.
Uiteindelijk kwam ik op de N547 waar de auto's weer langs je heen razen. Je hebt wel heel veel van deze wegen waar je langs de autoweg moet fietsen. Niet fijn.
Met nog wat klimmetjes en afdalingtjes ben ik in Melide aangekomen.
Het pension opgezocht en onder de douche. Hoe lekker is dat dat!!!
Ik vond het een zware dag ,waar door deze steeds terugkerende regen wel wat van je gevraagd wordt.
Nog een ritje en dan ben ik in Santiago .
Ik ga het morgen afmaken.
Wel wat te vroeg ,maar de slechte weersomstandigheden hebben me dit doen beslissen.
Hoop morgen op een zonnige afsluitende fietsdag.
Buon Camino
John


  • 12 Mei 2016 - 19:00

    Geert En Ineke:

    Hoi Pelle,
    Kon gisteren je logboek niet openen vandaag ook niet dus dat verhaal hebben we gemisten nu staat er niks!!!!
    Maar heb even weer op de kaart gekeken!!! Het lijkt net of je er al bent zo dicht zit je op santiago.
    SPANNEND!!!!
    Groet ineke

  • 12 Mei 2016 - 19:06

    Henk En Annie Scholten:

    Hoi John,

    Het einde is in zicht, mooie klimmetjes gehad, top hoor, wat een hoge bergen moet je over; maar na twee mooie zonnige dagen moet je alweer in de regen fietsen, wat een pech, dan is fietsen toch minder leuk. Nog een paar dagen ?? en dan ben je in Santiago, geweldig, wat een prestatie!!!.
    Hier in Nederland is het prachtig weer. We hopen dat je met een zonnetje aan de finish komt!!
    Tot volgende week in Nederland!!!

  • 12 Mei 2016 - 20:46

    Rebecca:

    Nou dit klinkt als een hele natte dag. Balen!
    Maar toch ook deze kilometers weer gehaald. Knap hoor.
    Succes met de laatste loodjes.

  • 12 Mei 2016 - 21:17

    Sieta En Kees:

    He dappere krijger! Man wat krijg jij het toch voor de kiezen, je hebt je certificaat dubbel en dwars verdient. Echt jammer dat het weer zo tegen zit want de laatste honderden kilometers waren voor ons echt genieten van het landschap. Maar morgen komt de apotheose, je triomftocht naar Santiago met de gekke constatering dat je de eindbestemming bereikt waar je wekenlang je best voor hebt gedaan. Erg dubbel allemaal. Geniet in het weeekend van de stad, een tip van ons: boek een dagtocht met de bus naar Finisterre en Muxia, lekker genieten zonder inspanning. Kun je boeken in hotel Mexico. Slow down brother (vrij naar Douwe Bob).

  • 12 Mei 2016 - 21:28

    Rick:

    John, ik weet hoe je als "klusser" werkt. Ik weet hoe je schaatst. Ik heb je nooit zien voetballen, maar ken de verhalen natuurlijk wel. Fietsen is je hobby en deze tocht wilde je heel graag doen. Desondanks, ........ Groot respect voor je doorzettingsvermogen!!!
    Succes met de finale etappe

  • 12 Mei 2016 - 21:42

    Jan En Betsie:

    Goh, John, wat een barre tocht was het vandaag weer.
    Kom maar gauw hier naar Dalen. Het is hier prachtig weer.
    Nog 1 dag en dan ben je er. Goed hoor. Niet vergeten naar die mooie kerk te gaan met het grote wijwatervat.Zit vast nog wel een beetje gewijd water voor jou in. Veel plezier nog die laatste dagen.

  • 12 Mei 2016 - 21:45

    Geertje:

    Hoi John,

    Dus nog 1 etappe te gaan en je einddoel is bereikt.
    Wat een uitdaging ben je aan gegaan, en wat een doorzettingsvermogen heb je getoond, diep respect.
    Echt heel jammer dat het weer zo slecht is, dat maakt het idd minder leuk. Ga er daarom maar een paar fijne dagen van maken in Santiago en genieten van je behaalde fietstocht.
    Nog even en we zien je na 5 weken weer terug in Dalen.
    Wat zul je veel te vertellen hebben, ben heel benieuwd om uit je mond te horen hoe deze ervaring voor je was. Daarom tot gauw in Dalen.
    Nogmaals, geniet van je laatste etappe en aankomst in Santiago.

  • 12 Mei 2016 - 22:03

    Margot :

    John, ook ik heb heel veel respect voor jouw prestatie. Van de 31 fietsdagen die je er nu op hebt zitten zijn er toch veel van dat het weer je niet mee zat. Jammer maar je gaat gestaag door om toch je einddoel te bereiken. Voor morgen hopen op een beetje droge fietsdag. Heb genoten van je reisverhalen. Succes morgen en geniet van de kaatste dagen.

  • 12 Mei 2016 - 22:45

    Marcel En Ramona Van Der Veldt:

    We volgen je nog dagelijks, elke dag zeggen we tegen elkaar waar zou John, die eenzame fietser nu zitten. Wat een pisweer vandaag hè. Jammer hoor. Wij zijn in Portomarin. We wilden nog naar boven maar ik had er geen zin meer in. Morgen nog 50 en dan zaterdag nog 50 tot Santiago. Als je voor zaterdag uurtje of 1 je fiets nog inlevert bij Soetens gaat hij zaterdag nog op transport naar het altijd zonnige Dalen. Wellicht treffen we elkaar nog in Santiago voor een bakkie of een happie.
    Groetjes Marcel en Ramona.

  • 12 Mei 2016 - 23:35

    Maria Doorten:

    Hallo John,
    Wat vervelend dat het weer zo slecht is! Wij hopen dat je morgen droog de laatste etappe kunt fietsen. Heel veel succes en plezier! Je gaat het redden doorzetter!!

    Groet Roel en Maria

  • 13 Mei 2016 - 00:22

    Ina:

    Nou zo'n mooie dag als je gisteren had John, was het dus vandaag weer niet! Wat sneu voor je! Ik heb het echt met je te doen. Wat ben je een bikkel zeg dat je toch stug door fietst!! Je deed het op karakter schreef je maar dat is terecht want dat is pas KARAKTER!! Knap hoor!! Morgen de laatste etappe!! Heel veel succes maar bovenal veel plezier met de laatste rit naar Santiago!! Wie weet is het stralend mooi weer! Zo niet dan straal je vast zelf wel als je je einddoel hebt bereikt!! Hartelijke groet!!! Ina

  • 13 Mei 2016 - 08:00

    Ineke:

    Hallo John,
    Wat een pech dat je steeds zulk slecht weer hebt dus ik snap dat je vandaag je eindbestemming wilt bereiken.
    Hopelijk heb je dan nog een paar dagen om wat te bekijken en misschien nog wat contact met andere pelgrims te hebben. Ervaringen uitwisselen en je certificaat op te halen.
    Je hebt in ieder geval een geweldige prestatie geleverd en deze ervaring nemen ze je niet meer af.
    Als je straks na thuiskomst met Margriet richting Spanje vertrekt zal het in ieder geval een stuk makkelijker zijn en hopelijk doet het weer dan ook beter zijn best..!!
    Succes vandaag op je laatste etappe..!!
    Groetjes Jan Ineke en Barend.

  • 13 Mei 2016 - 08:47

    Judith:

    Zet hem op de laatste dag! Einde is in zicht... Hopen dat het zonnetje gaat schijnen in Santiago!

    Liefs Judith

  • 13 Mei 2016 - 09:14

    Ginie En Aloys:

    Op naar de laatste loodjes.
    groeten Ginie en Aloys

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 13691

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: