Dag 30 Van Vega de Valcarce naar Sarria. 63 km. - Reisverslag uit Sarria, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 30 Van Vega de Valcarce naar Sarria. 63 km. - Reisverslag uit Sarria, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 30 Van Vega de Valcarce naar Sarria. 63 km.

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

11 Mei 2016 | Spanje, Sarria

Hallo allemaal.
Ik had gisteren avond aleens bekeken wat me vandaag te wachten staat.
Een paar beste bergen tot 1300m en 1335 m hoog ,met tussen de twee toppen een wat afdalingen van een 100 m.
Eerst maar even zelf een ontbijtje in elkaar prutsen, niet veel bijzonders ,maar daar kan ik wel mee uit de voeten.
En nu maar eens de remschijfjes van de fiets verwisselen.
Ik heb dat met de grootste zorg gedaan , omdat er straks een afdaling van 12 km aan zit te komen. Beter save than sorry.
Het had gisteravond wat geregend en de mist hing nog wat tussen de bergen, maar de zon deed zijn best om er vandaag wat van te maken.
Hier nog met een rustig tempo naar boven fietsende ,en af een toe eens een foto maken van deze prachtige omgeving. Om heel veel bomen groeit een soort mos dat een lichte witte goed laat zien als de zon er een beetje opschijnt.
Het water komt de berg af stromen en zoekt zijn weg.
En er veel water door de aanhoudende regenval van de afgelopen dagen.
Er fietsten eerst nog een paar Spanjaarden met me mee ,maar ze konden het toch lage tempo niet volgen.
Je komt regelmatig onder de snelweg door die op ernorme pilaren het dal overbrugd.
Bij Puerto Pedrafita even gestopt om even uit rusten en bij de plaatselijke bakker iets lekker te kopen.
De zon liet zich af en toe ook zien, en dan is het aangenaam lekker.
Nog twee honderd meter omhoog naar de Cebreiro. 1300 mtr hoog.
Cebreiro plaats de reiziger in de middeleeuwen. Slecht twintigtal huizen met en preromaans kerkje. Ben er even in geweest, en sommige pelgrims gaan op hun knieën voor langere tijd, ondanks ze kilometers hebben gebuffeld tegen de berg omhoog. Heel bijzonder.
Kop koffie gedronken en veder naar de alto san Roque.
Hier staat een heel groot Pelgrimbeeld. En ik was daar maar een heel klein pelgrimmetje bij.
Dan weer klimmen naar Alto do Poio, de hoogste top van vandaag op 1335 mtr.
Voordat ik met mijn afdaling begon wat extra kleren aan,want je zit zo op snelheden van 50km/hr. Ik laat het ook niet hoger komen, mij te gevaarlijk.
Na zo'n afdaling land je werkelijk ,en wel in Triacastele.
Heb daar nog even op een terrasje een koffie gedronken, en tegen mezelf gezegd, zo dat is ook maar weer goed gegaan. Erg belangrijk toch?
De rest van de 20 km door een mooi bebost glooiend landschap gefietst naar mijn eindbestemming voor vandaag in Sarria.
Heb een pension voor vannacht geboekt.
Ziet er goed uit en de jonge eigenaar is vriendelijk.
Al deze mensen leven van de Camino.
Ben nu heel dicht bij Santiago, kijk maar eens op de kaart.
Met veel beter weer als de dagen ervoor ,heb ik een geslaagde dag gehad.
Buon Camino
John.

  • 11 Mei 2016 - 19:50

    Kerkweg 159:

    Echt de laatste loodjes John grote klasse.

  • 11 Mei 2016 - 20:37

    Geertje:

    Hoi John,
    Jij schrijft het ... en ik lees het: het was een mooie dag vandaag!
    De beklimmingen gingen goed en de afdalingen heb je met verstand gedaan (had niet anders verwacht), je hebt genoten van alles om je heen, van het lekkers van de bakker, van een lekker kopje koffie, van de mooie kerkjes en bezienswaardigheden, en zelfs van het weer kon je eindelijk ook een beetje genieten.
    Het zal straks wel even weer wennen zijn om terug te komen in je gewone ritme zonder fiets.

    Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer je laatste etappe is, haal je morgen al de finish of wordt het vrijdag? Op de kaart kun je zien dat je dicht bij Santiago bent, maar ik kan het aantal kilometers moeilijk inschatten. Ik wacht jouw bericht van morgen wel af.
    Alvast een goede nachtrust gewenst en voor morgen veel fiets plezier en lekker gaan genieten.


  • 12 Mei 2016 - 12:24

    Ans:

    Ha die John,

    12 mei, de Dag van de Zorg in Nederland:
    Zorg nog even goed voor 'je meisje' daar en dan straks weer gezellig voor je meisje hier.

    Je eindpunt bijna bereikt lees ik, vre-se-lijk-e topper.
    Nog een paar mooie zonnige dagen te gaan hoop ik voor je, dus nog even lekker trappen, happen en dan schnapsen, salud!


    Groetjes Ans

  • 13 Mei 2016 - 00:05

    Ina:

    Wat mooi John dat het een prima dag was, zeker wat het weer betreft. Maar lees ook dat het best een zware klim is geweest!! Pff 1335 omhoog naar de hoogste top is ook niet mis zeg!! Geweldig zoals je dat lukt!! Top!! Oei wat ben je al dicht bij je einddoel zie ik op de kaart!! Zet hem op!! Groetjes Ina

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 13688

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: