Dag 27 Rustdag 0km - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 27 Rustdag 0km - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 27 Rustdag 0km

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

08 Mei 2016 | Spanje, Murias de Rechivaldo

Hallo allemaal
Ik ga erg snel, dus heb ik maar besloten om een rustdag te nemen.
Het is denk is geen verkeerde beslissing was ,want ik vanmorgen opstond regende behoorlijk hard.
Het is een leuk hostel met heel vriendelijke mensen.
Nu heb ik ook even gelegenheid om de was te doen.
Ze hebben een wasmachine en een droger, dus ik kan veel spullen schoon en fris krijgen.
Ik hoop dat het nog weer een beetje droog word dat ik nog even naar Astorga kan fietsen.
Het is een prachtisge stad waar ik maar even geweest ben.
Mijn internet is daar slecht , maar een cafeetje verderop werkt het wel.
Na elke dag gefietst te hebben is dit wel even wennen om helemaal niets te doen.
Het weer veranderde ook niet, dus ik heb de hele dag helemaal niets gedaan, lekker toch na al de inspanningen .
Een jongen een en meisje runnen deze hostel en doen dat fantastisch. Elke dag weer een lekker smakelijk eten op de tafel voor vanavond 20 personen.
Omdat ik na twee dagen kind aan huis ben vroegen ze mij een verguurtje op de soep te spuiten met olijf olie.
Er moet Buon Camino op komen staan. Het leek er wat op , al was het zo mooi als zij dat konden.
Ik zat aan tafel met Fransen, Italianen , Duitsers, Amerikanen , Canadezen en Japanners , allemaal op weg naar Santiago.
Iedereen is vol goede moed ondanks het slechte weer.
Je hoort de prachtigste verhalen, vooral als er een paar flessen wijn doorheen zijn gegaan.
Het was voor mij een hele rustige dag .
Morgen ga ik de berg de ..... op naar 1500 mtr .
Laat je weten hoe het me is vergaan.
Ga ervoor
Buon Camino
John







  • 08 Mei 2016 - 12:21

    Geertje:

    Hoi John,
    Geniet van je rust- en wasdagje, hoop voor je dat het weer nog
    een beetje opknapt. Ben je onderhand niet een beetje flauw als je steeds
    moet lezen hoe mooi en prachtig het weer in Nederland is?
    Groetjes uit een zonnig Dalen, en voor morgen een fijne fietsdag, die jou
    weer een beetje dichterbij bij het einddoel brengt.

  • 08 Mei 2016 - 13:00

    Kees En Sieta:

    Hoi John, goed idee om een break te nemen. Want er zitten nog een paar lastige pukkels aan te komen oa de prachtige rit naar cruz de ferro, het 'hoogtepunt' voor ieder pelgrim. Vergeet niet je steentje bij te dragen. De heuvels van Gallicie zijn nog wel een uitdaging in de laatste week. Geniet er nog maar ff van. Wij smeren ons helemaal suf met factor 20 en je moet je spullen insprayen met siliconen spray om droog te blijven. De wereld op zijn kop.

    Vanuit een tropisch Dalen, kees en sieta

  • 08 Mei 2016 - 15:13

    Thieno En Ria:

    Hallo John,
    Heel goed dat je een rustdag hebt genomen. Je ligt ruim op schema, dus waarom niet.
    Wij hebben vorige week een paar dagen gefietst in de buurt van Noordwijk aan Zee. Ook een dag naar de Keukenhof gefietst. De weg terug was strak tegen de wind in. Dat was niet fijn, maar in verhouding tot jouw prestaties stelt dat niets voor. We hopen, dat de regenachtige dagen voor jou snel voorbij zullen zijn en dat je het laatste traject zonnig kunt afleggen. We wensen je nog veel kracht en energie toe en dat je nog veel mag genieten. Je bent bezig een topprestatie neer te zetten. Wij zijn als vele anderen supertrots op je.

  • 08 Mei 2016 - 18:30

    Janenriaklaassen:

    Dag John,

    het komt echt wel goed op deze pelgrimstocht, de zondag is dus een echte rustdag geworden.

    Het weer is in Nederland voortreffelijk, het zakt vanzelf naar het zuiden................

    Gewoon doorgaan. oog hebben voor de detauils en de concentratie niet laten verslappen

    Denk aan het tijdig vervangen van de remblokjes

    hartelijke groet

    jan h en ria klaassen

  • 08 Mei 2016 - 19:23

    Geert En Ineke:

    Hoi,Pelle

    Een echte pelgrimganger doet niets op zondag die houd RUST,
    dus goed gedaan hoor,,,
    Groet ineke

  • 08 Mei 2016 - 22:27

    Ron Sevens:

    Hoi John

    Heel verstandig om een rustdag te nemen. Zo ben je morgen goed uitgerust voor de laatste flinke klim.
    Heel veel succes morgen, maar dat gaat zeker lukken.

    Groetjes Ron

  • 08 Mei 2016 - 23:01

    Maria Doorten:

    Hallo John,

    Vandaag dus even rust! Veel succes morgen voor de grote uitdaging!
    Wij hopen van harte dat je er goed weer bij hebt!
    Ga ervoor!
    Groeten Roel en Maria

  • 09 Mei 2016 - 07:24

    Ina:

    Ha die John, dat zal vast heerlijk geweest zijn die rustdag!! Zeker gezien al die regen!! Jammer voor jou dat het weer daar zo slecht is!! Hier is het eindelijk genieten van het mooie weer!! Het is net of iedereen na een zeer lange winterslaap tevoorschijn komt! Mooi om te zien dat heel veel mensen weer buiten leven!! Wat geweldig dat je nu zoveel contact hebt met zoveel mensen met verschillende nationaliteiten. En wat prachtig om al die vhalen van iedereen te horen. Leuk hoor!! Hopelijk knapt het weer nu toch op daar in Spanje. Omgekeerde wereld he wat het weer betreft. Heel veel succes vandaag!! Zet hem op!! Groetjes Ina

  • 09 Mei 2016 - 09:38

    Betsie En Jan:

    Ha die John,
    Wij waren een weekje op Terschelling! Nu is daar wel wifi maar dat was natuurlijk bestemd voor onze kleinkinderen die een paar dagen bij ons waren. Dus zatenxwij zonder. Vandaar dat je even niets van ons hebt gehoord, maar ik heb alle verslagen nagelezen. Wat het weer betreft zit het je niet mee. Het is hier beter.
    Maar wat ben je al flink opgeschoten. Je redt het zat. Heb je mooi de tijd om een paar dagen in Santiago te blijven. Wel de moeite waard. Nog een paar flinke bulten en je bent er. Hou moed.
    Groeten vanuit de Valsteeg

  • 09 Mei 2016 - 12:03

    Johan Stuulen:

    Hallo John,
    Geniet van je welverdiende rustdag. Toch nog maar weer eens een poging gewaagd om te reageren en deze geplaatst te krijgen. De mijn vorige reacties is dat vlg mij niet gelukt. Dat is niet erg hoor. Geniet van je rustdag. Ik wil je bedanken voor de prachtige en levendige reisverslagen die je elke dag schrijft. Petje af hoor omdat heel gedisciplineerd elke avond te doen. Maar ach een topsporter weet wat discipline is, toch?
    Tjonge wat heb je veel gezien en leuke ontmoetingen gehad onderweg. Je rugzak vol ervaringen zal inmiddels overstromen van al die belevenissen.
    Heel veel succes met de slotetappes. hartelijke groet, Johan Stuulen.

  • 10 Mei 2016 - 13:34

    Ivo Italia:

    De laatste lootjes, je kan het. Daar heeft waarschijnlijk ook niemand aan getwijfeld. Ik ken weinig mensen met zo'n ijzeren wil en doorzettingsvermogen, maar je moet het toch nog maar 'even' doen. Zet 'm op pa. Heel trots op je. Groeten Ivo

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 13679

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: