Dag 26 Van Leon naar Murias 70 km - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 26 Van Leon naar Murias 70 km - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 26 Van Leon naar Murias 70 km

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

07 Mei 2016 | Spanje, Murias de Rechivaldo

Hallo allemaal
Na een slechte nacht geslapen te hebben in dit hotel Quidos, kreeg ik wel een zeer goed ontbijt.
Ik had bij willen boeken maar na deze nacht ben ik toch maar verder gegaan.
Omdat het gisteren zo regende had ik maar weinig gezien van Leon. Twee keer kletsnat op een dag is voor een Pelgrim ook teveel.
Het was bewolkt maar gelukkig droog, en redelijk koud maar daar kun je tegen kleden.
Heb de route door heel Leon nog eens gefietst en alle hoogtepunten op foto vastgelegd.
Ik denk dat ik nog niet goed wakker was, want ik heb een verkeerde afslag gepakt ,en was totaal de route totaal kwijt. Beetje dom zou Maxima zeggen.
Maar met een Spanjaard samen verder gefietst, was ik na toch wel 5 km omgefietst te hebben weer op de route.
Het is zo jammer dat je ze zo slecht verstaan kunt.
Vanaf mozondiga gaat de weg over een grof grindpad. Grote stenen en erg modderig naar al de regen van gisteren.
Het was zwaar fietsen en het tempo was erg langzaam omdat ik mijn gazelle fiets niet kapot wil krijgen.
Aangekomen in Hospital de Orbigo kijk je werkelijk je ogen uit wat een prachtige brug de Romeinen over de River de Orbiga gemaakt hebben. Fantastische om het te zien er er over heen te lopen. In Villa de Mazarife zaten weer drie ooievaars nesten op de kerk.
Overal zijn de ooievaars in grote getalen aanwezig.
Zulke mooie foto's van gemaakt, maar weer niet op de site kunnen plaatsen?
Na een toch wel koude dag tot nu toe zag je zo af en toe de zon een beetje.
Heb de hele dag vier shirtjes en de winter handschoenen aangehad. Maar het was en bleef droog , erg blij mee.
Op de weg weg verder door Astorgo gefietst , prachtige stad.
Ik denk waar ik nu verblijf Murias nog een dag blijf om wat uit te rusten en nog even naar Ostorga terug te fietsen.
Het is een gezellige hostel waar heel veel wandelaars verblijven.
Het was een koude, maar droge dag,met niet al teveel kilometers waar ik van genoten heb.
Buon Camino
John

  • 07 Mei 2016 - 18:49

    Gerrit En Wimmie:

    Hallo John. Weer een mooi verslag. We zitten er gewoon elke dag op te wachten, heel spannend. Jammer dat je het weer niet erg mee hebt. De voorspelling voor de komende week is ook nog eens nat een koud. Maar misschien is een pelgrimstocht ook wel bedoeld om af te zien ! Het einddoel is binnen bereik en dat is een fantastische prestatie. We wensen je nog een paar mooie etappes. De groeten uit een zonovergoten Dalen!

  • 07 Mei 2016 - 18:50

    Henk En Annie Scholten:

    Hoi John,
    Jammer dat we de foto's niet kunnen bekijken, maar hopelijk kunnen we deze later bekijken als je weer thuis bent.
    Dus ook veel ooievaars gezien in een prachtige omgeving; hopelijk ben je nu weer een beetje op temperatuur want als ik lees dat je wel 4 shirtjes over elkaar aan hebt en de handschoenen nog aan hebt gehad dan moet het wel erg koud zijn. wat jammer voor de eenzame fietser!
    Het einde is voor jou in zicht. Een geweldige prestatie. De laatste dagen nog maar een beetje genieten van de mooie omgeving.
    Hier is het heerlijk weer, we genieten ervan!!. Topper!


  • 08 Mei 2016 - 08:58

    Kees En Sieta :

    Hallo John, Goedemorgen even een ochtend groet uit een zonovergoten Dalen. Volgens onze inschatting zit jij precies aan de verkeerde kant van de weerkaart. We wensen je een goede rustdag ter voorbereiding op de lastige laatste loodjes nl de gallicische heuvels. Dank je voor de mooie verhalen die je schrijft en dat je ze met ons deelt.Geniet n
    van Astorge ,de kathedraal en het bischoppelijk paleis en de vele ooievaars op kerken daken etc

    Kees en Sieta.

  • 08 Mei 2016 - 19:18

    Geert En Ineke:

    Hoi, Pelle

    Hier idd mooi weer en we vinden het jammer dat het in Spanje zo slecht is bederft toch een boel fietsplezier.
    Maar... Even weer het landkaarten bekeken de eindzege is in zicht!!!
    TOP!!! Man
    Groet ineke

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 13675

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: