Dag 25 Van Sahagun naar Leon 66km - Reisverslag uit León, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 25 Van Sahagun naar Leon 66km - Reisverslag uit León, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 25 Van Sahagun naar Leon 66km

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

06 Mei 2016 | Spanje, León

Hallo allemaal
Toen ik vanmorgen opstond en de luiken voor de ramen nog dicht waren, had ik niet in de gaten wat voor weer het zo zijn.
Maar zoals ik altijd na het douchen doe , zonnebrand crème factor 30 op mijn gezicht en armen.
Toen ik klaar was en de luiken opgingen zag ik al,zwaarbewolkt en regen.
regenkleding aan en maar op pad. Het landschap is niet boeiend en vlak.
Op een gegeven ogenblik zegt Clemens Sweerman rechtsaf en pad met bomen volgen.
Dit is ook waar de wandelroute langs gaat. Het is een eindeloze lange weg met het wandelpad links en daar weer naast de bomen met de naam plataan. De wandelaars lopen ook regelmatig op de weg ,want het wandelpad is een blubber pad geworden. Dat is helemaal afzien voor de Pelgrims wandelaars.
Bij een klein kapelletje sliep ook nog iemand in een blauw tentje en zijn ezel stond naast de tent aan een stik vastgebonden , en deze ezel keek wat troosteloos de wereld in.
Er zijn dus mensen die met een ezel op pad zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze reiziger eruit zou zien.
Bij honden zeggen ze altijd dat de baas op de hond gaat lijken.
Zal bij hem toch wel niet zo zijn?
Het regende maar door en begon steeds harder te regenen,en ik dacht bij mezelf grote plaat voorop en gaan met die banaan. Ik ben nu wel zo sterk geworden dat ik een redelijk tempo kan fietsen.
Overal nog eens gekeken of er ook een kroegje open was , voor een kopje of iets warms.
Maar als het regent zijn de Spanjaarden in huis en is de deur dicht.
Ook de kerken zijn vaak gesloten.
Toch iets gevonden waar ik een kopje koffie heb gedronken en het maar een poosje heb doorgebracht.
Het werd ook niet beter met het weer , en dus maar verder.
Zo is het allemaal veel minder leuk.
Was om 12.30 hr al bij het nieuwe onderkomen, kletsnat en koud.
Ik had permissie om toch naar de kamer te gaan. Gelukkig dacht ik nog,want normaal kun je pas om drie uur terecht.
Warme doche, en daarna gelijk mijn verhaaltje schrijven .
Terwijl ik schrijf hoor ik het gestaag regenen.
De man achter de balie zie tegen me, dat 5 dagen zo blijft.
Hoop ik niet , en hij kan dat ook niet weten.
Als het zo droog wordt ga ik de stad nog even in, want het moet een prachtige stad zijn.
Het was een saaie,natte, koude dag zoals die er soms ook bij zijn.
Buon Camino
John


  • 06 Mei 2016 - 17:23

    Ineke:

    Hoi John,

    Ik weet niet of het weer er mee te maken heeft maar je bent een dagje in de war...
    Het is vandaag dag 25 volgens mij.
    Jammer dat het weer zo slecht is. We zagen het gisteren bij het weerbericht al aankomen.
    Hopelijk knapt het wat op de komende dagen maar gelukkig hoef jij je tentje niet op te zetten wanneer je koud en doorweekt op je volgende bestemming aankomt.
    Je zult inderdaad wel sterk zijn geworden na al die kilometers en al het afzien..jammer dat je nog niet terug bent want vandaag start in Apeldoorn de Giro en je had zo mee kunnen koersen. (Misschien de Tour de France ?? Of heb je voorlopig genoeg Frankrijk gezien op je Gazelle ?)
    Krijg net een pushbericht dat Tom Dumoulin de proloog in Apeldoorn heeft gewonnen..!!
    Heel Apeldoorn is rose gekleurd dus dit is wel heel leuk.
    Ze koersen nog twee dagen tussen Apeldoorn en Arnhem en (sorry ) het is hier wel heel mooi weer dus er zal veel publiek op af komen.
    We duimen voor jou dat je het morgen droog houd...
    Toi toi toi.
    Veel liefs vanuit Zwolle.


  • 06 Mei 2016 - 19:19

    Ron Sevens:

    Hoi John, sorry maar ik heb de zon in het vliegtuig mee naar Nederland genomen. Ik zal een kopie terugsturen ha, ha.
    Nee, deze dagen horen erbij en ik weet zeker na regen komt zonneschijn en dat geldt absoluut voor jou. Ik volg je in mijn boekje en het zijn nog 406 km meen ik met nog een pittige beklimming. Maar zoals je hebt geschreven, je bent inmiddels zo sterk dat dat geen enkel probleem zal zijn. Ik hoop dan ook echt dat het tenminste droog wordt voor je morgen. Zal toch wel !!
    En zo niet, blik vooruit en trappen, er zit niets anders op en dat weet ik dan weer uit ervaring.
    Ik ga vanavond mijn vlucht boeken voor 23 augustus als ik dan hopelijk ben aangekomen in Santiago. Ik neem 10/11 dagen voor de laatste 800 km. Je kent mijn reis ! Als je denkt Ron dat haal je niet , laat het dan effe weten.
    Voor nu , heel veel succes morgen en ik neem contact op met Pelle-boer om beter weer te sturen !!!

    Tot mails Ron zet hem op John toy , toy

  • 06 Mei 2016 - 21:11

    Maria Doorten:

    Hallo John,

    Vandaag was het voor jou een barre tocht zo te lezen. Jammer zeg dat je het weer niet altijd mee hebt! Super goed hoe je er steeds weer een geslaagde dag van maakt!!.

    Het weer is hier lekker zonnig na een koude periode, nu rond de 24 graden. Dat zou voor jou ook wat prettiger zijn tijdens jouw tocht. Wij hopen dat je het morgen wat beter hebt en dat het een mooie dag mag worden.

    Heel veel succes en plezier!
    Hoeveel dagen nog?
    Groet uit Dalfsen van Roel en Maria

  • 06 Mei 2016 - 21:42

    Geertje:

    Hallo John,
    Wat heb je toch een pech met het weer, echt wel jammer, maar je slaat je er wel doorheen al een echte "pelgrim". Vraag mij wel af of jij je kleding voor de volgende dag wel weer droog krijgt?
    Wel fijn dat je gelijk in je kamer kon, want een warm douchje is dan wel welkom.
    Morgen maar hopen op beter weer, ik zal in ieder geval voor je duimen.
    Voor straks een goede nacht en tot later maar weer.
    Groetjes ui Dalen

  • 07 Mei 2016 - 15:38

    Mariet Beukers-Arends:

    Hallo John,

    Je gaat snel vind ik, jammer van het weer. nog p/m 320 km en dan ben je er al. geweldig! Ben nog helemaal niet toegekomen aan het kopje koffie bij Margriet, laat haar echt in de steek.

    groet Mariet

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 13690

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: