Dag 20 Van Punete la Reine naar Viana 63 km. - Reisverslag uit Logroño, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 20 Van Punete la Reine naar Viana 63 km. - Reisverslag uit Logroño, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 20 Van Punete la Reine naar Viana 63 km.

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

01 Mei 2016 | Spanje, Logroño

Hoi daar ben ik weer.
Ik heb eens zitten rekenen en ik hoef niet meer hele grote afstanden te overbruggen.
Als ik 60 km per dag doe is het genoeg om op tijd in Santiago aan te komen.Het was vandaag dan ook zo'n gemakkelijk dagje met wel wat bergjes van 300 mtr tot 600 mtr. Maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend geraakt.
In het restaurant waar ik ontbeten heb waren heel veel wandelaars met allemaal hun eigen verhalen. Je hebt zo contact en naar mijn site wordt regelmatig naar gevraagd. Zal mij benieuwen of er op gereageerd wordt. Iedereen is druk , want ze willen op pad.
Ik had het vandaag niet zo druk en bleef als laatste over. De eigenaar is een leuke vent en bod me nog een extra koffie aan.
Er wordt hier heerlijke koffie gemaakt.
Hij vertelde me dat hij zijn 10 kamers elke dag vol heeft voor de komende maanden. Beste zaak is het voor de hotels deze camino.
Ben op pad gegaan richting Estella. Ik rijd voornamelijk over N wegen terwijl de wandelaars overal achter langs gaan.
Ik heb even geprobeerd over de oude pelgrimswegen te fietsen waar de wandelaars ook lans gaan.
Het zijn verharde stenen grindpaden waar het slecht op fietsen is.
Op een gegeven ogenblik werd het zo smal dat ik de wandelaars niet meer kon passeren. En hun tempo moest ik over deze keien fietsen.
Een keer geprobeerd maar verder zal ik dat niet meer doen.
Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. Het weer was wel redelijk ,maar het is nog steeds koud.
Heb twee extra shirtjes aangetrokken om weer wat warm te worden. Ik heb er nu vier aan.
Aangekomen in Estella wat een prachtig stadje is.
Estella of Lizarra in het Baskisch is een sfeervolle plaats waar veel te zien valt . Toen in 1090 het markplaatsje is ontstaan , leidde de Camino erlangs , rechtstreeks naar Irache. Om 10,00 hr luiden alle kerkklokken, wat een enorm geluid produceerde in het plaatsje.
Verder gereden richting Los Arcos .
Maar direct buiten Esella zag ik weer zo'n prachtige kerk. Ben er even gaan kijken en er was een mis gaande.
Er werd uit volle borst mee gezongen door de Spanjaarden , en het klonk geweldig.
Het volgende stadje Los Acros ben ik even gestopt op het marktpleintje. Het was er een gezellige drukte van wandelaars die ook door het stadje binnen kwamen. Lekker in de zon zittende en een pasta etende naar de live muziek van een man met gitaar luisteren ,was dit een prima plaats om even uit te rusten.
Daarna heb ik het laatste stuk door een prachtig stuk Spanje volbracht. Lijkt wel wat op de Toscane (Margriet).
Er zaten nog wel wat klimmetjes in , maar zo ik al verteld heb daar ben ik wel aan gewend.
Ben af en toe wel eens bang voor de motorrijders die dit glooiende landschap met veel bochten als een circuit zien.
So far so good. St Jacob beschermd ons Pelgrims.
Ben uiteindelijk in Viana aangekomen wat ook weer een prachtig stadje is. Heb het lopende bekeken, en het zeker de moeite waard.
Het was een gemakkelijk dag voor mij waar ik van genoten heb.
Stop er nu met schrijven en zeg tot morgen dan maar.
Vanuit een nu zonnig Spanje
De af en toe maar eenzame fietser
John

  • 01 Mei 2016 - 21:30

    Carolien :

    Je ging als een speer John wij dachten al die komt veel te vroeg aan. Nu dus ook heerlijk van de dorpjes en omgeving genieten. En het weer gaat steeds beter worden.
    Weer mooi verhaal en vooral leuk dat je nu toch steeds mensen ontmoet en een praatje kunt maken. Petje je af John voor jouw prestaties .
    Wij zijn in Flachau aan het klussen,en we hebben ook zeer slecht weer en koud eind deze week gaat ook hier de zon schijnen.
    Zet m op hè. Veel succes


  • 02 Mei 2016 - 09:04

    Geert En Ineke:

    Hoi Pelle,
    Wij zijn weer terug van een heerlijk weekendje Lissabon.
    We zagen onderweg de Pyreneeën en hebben nog naar je gezwaaid.
    We hadden heerlijk weer en dat hebben we mee terug genomen naar Nederland want hier word het deze week heel mooi weer.
    En bij jou nog steeds niet?? Zag wel een foto van jou in de korte broek!! En dan lees ik in je verhaal hagel,regen en koude wind....
    Maar al met al hoor ik dat je nu eindelijk geniet en mensen ziet take your time.
    Tot horens Ineke

  • 02 Mei 2016 - 16:00

    Ans:

    Hey hoi John!

    Zo vaak spreek ik m'n buuf niet, maar als Anouk en ik elkaar op een feestje treffen val je soms van het een in het ander en dan blijk jij gewoon in Spanje te fietsen! Wauw, wat een dapper en mooi besluit om dat te gaan doen.

    Verbaasd? Nee, niet echt, iets sportiefs en even van huis past wel bij je.
    Vergezellen? Een fietser begaat niet het pad van de wandelaar zijn jouw woorden, das nou jammer, een gemiste kans voor mij.

    Heb de verslagen van 'Pelle op zijn gazelle' gelezen: mooi, gaaf, nieuwe contacten en ervaringen opdoen, eenzaam, afzien, met kromme voetbalbenen een maandlang fietsen... al met al een diepe buiging al jouw fietskilometers en dat je zelfs het web weet te bewandelen (kijk, dit biedt misschien toch weer kansen voor een wandelaar ;)
    Jij mag beretrots zijn op jezelf!

    Hopelijk gaat de Spaanse zon je lekker vergezellen deze laatste weken, zodat het fietsen en het vertier op de nu kortere fietsdagen er nog specialer van worden.
    Geniet nog even volop van en we horen de verhalen wel in Dalen, op een terrasje gok ik.

    Lieve groet, Ans



  • 02 Mei 2016 - 20:35

    Jan Jonkeren:

    Hoi John

    Je schiet lekker op ondanks de regen, hagel en natte sneeuw. Diep respect voor je prestatie en mooie verhalen. Als ik ze lees dan denk ik dat je nog als diep gelovig mens terug komt naar Dalen. Al die mooie kerken waarvan je weet te genieten. Net de weerkaart gezien en je krijgt het de komende dagen nog warm denk ik, 27 graden.
    Groeten vanuit Heerhugowaard.

    jan Jonkeren

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 13671

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: