Dag 18 Van Sorde l' Abbaye naar Arneguy 75 km - Reisverslag uit Arnéguy, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 18 Van Sorde l' Abbaye naar Arneguy 75 km - Reisverslag uit Arnéguy, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 18 Van Sorde l' Abbaye naar Arneguy 75 km

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

29 April 2016 | Frankrijk, Arnéguy

Hallo allemaal.
Toen ik vanmorgen het raam open deed zag ik de zon al opkomen.
Het zou een prachtige zonnige dag worden zei de eigenaar van de B&B.
Na ontbeten te moest ik 10 mtr om de hoek een stempel ophalen in en refugié.
Op de straat waren nog twee mannen met de tassen op de fiets te plaatsen. Ze hadden daar geslapen, maar waren niet erg spraakzaam naar mij.
Ik heb nog een tijdje met ze mee gefietst maar heb ze maar laten gaan.
Het landschap wordt hier weer glooiende en vriendelijker.
Ik moest goed opletten want de route heeft twee mogelijkheden.
Ik ga namelijk richting Pamplona..
In Saint Palais zag ik weer een fietser aan de kant van de weg zitten met een broodje. Ik heb contact gemaakt met hem en hij bood me een broodje aan .
Samen in de zon gezeten op een verhoogde stenen rand en genoten van ons broodje. Hij ging naar een camping in St Jean Pied de Port om daar zijn tentje op te zetten . Al pratende zijn we verder gefietst door wel weer een prachtig landschap.
Zo kom je steeds meer van elkaar te weten waar ik niet verder over ga vertellen Wat ik wel wil vertellen is dat Ron heet en uit Roermond komt en dat leraar is.
We hadden zo hier dan ook nog best pittige klimmetjes van 5 tot7%. Onderweg zien we steeds meer Santiago wandelaars met de rugzak op.
In st Jean Pied de Porte hebben we samen nog een terrasje gepakt en een cola gedronken.
Daar was het erg druk en zie je heel veel Santiago wandelaars.
Ron als je dit leest bedankt voor de gezellige dag. Je bent een toffe peer en het ga je goed.
Ik zit nu heel dicht tegen de Pyreneeën aan. Enorme bergen waar ik morgen aan ga beginnen.
Eerst nog even naar de voet van de berg bij het plaatse Arneguy.
Dit ligt op de grens van Frankrijk en Spanje.
Het was een gezellige super dag met veel zonneschijn, en mooie natuur en een gast fietser.
Wat wil een mens nog meer?
De niet meer eenzame fietser
John

Foto's plaatsen nog steeds erg lastig , sorry

  • 29 April 2016 - 16:42

    Kerkweg 159:

    John jonge wat een avontuur is dit toch, nu komen denk ik de zwaarste dagen om over die grote bulten te komen, maar het einde is nu al een beetje in zicht, dat stukkie Spanje is natuurlijk een peule schil, groeten van de kerkweg.

  • 29 April 2016 - 18:10

    Judith:

    Hey pap, wat een mooie dag als ik het zo hoor!! Fijne dat je wat mede fietsers en lopers treft! Toch een stuk gezelliger... Nu de bergen.. Heel veel succes! Komt ook vast goed!! Xx judith

  • 29 April 2016 - 18:19

    Jan En Betsie:

    Fijn John dat je enkele andere pelgrims hebt ontmoet. Dat geeft de burger moed. Nu de bergen nog. Wij gaan een week naar Terschelling. Ik denk dat we maar thermo ondergoed meenemen! Gelukkig schijnt bij jou de zon, nou hier nog. Groeten

  • 29 April 2016 - 20:32

    Anouk:

    Hey dat klinkt als een mooie dag!
    Heerlijk de zon! We wachten er hier ook met smart op..
    Enjoy en goodluck!

  • 29 April 2016 - 22:53

    Bert:

    Ik heb vanavond weer even je laatste dag verslagen door genomen en ben blij voor jouw dat je weer even een dag had om lekker met een nederlander te kunnen optrekken.Veel sterkte in de dikke bergen en hup naar Spanje. John doe je best .
    groet Bert en Marion/

  • 30 April 2016 - 09:15

    Margriet:

    Hallo Opa John

    Een berichtje van Kaya

    Opa wil jij Sinterklaas de groeten van mij doen als je het ziet.
    Misschien zie je het kasteel ook nog wel van Sinterklaas.
    Je doet het heel goed opa.
    Dikke knuffel van Kaya

  • 01 Mei 2016 - 00:04

    Ina Koopmeiners:

    Hallo John, wat super dat je nu al zo dicht bij de bergen zit!! Geweldig!! En mooi dat je een dagje met Ron mee kon fietsen! Toch wel gezellig he? En ook nog mooier weer vandaag! Wat wil je nog meer? Heel veel succes en plezier de komende dagen in Spanje! Zet hem op!! Hartelijke groeten Ina

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 13683

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: