Dag 17 van Labouheyre naar sorbe l' Abbye 106 km - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 17 van Labouheyre naar sorbe l' Abbye 106 km - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 17 van Labouheyre naar sorbe l' Abbye 106 km

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

28 April 2016 | Frankrijk, Sorde-l'Abbaye

Hallo allemaal.
Een redelijke vlakke rit met aan het eind nog een paar stevige klimmen.
Bij de mensen in de kamer mijn ontbijtje gekregen aan de stamtafel. Het kleine konijntje liep vanuit zijn hokje door de keuken.
Om 08.30 hr op de fiets gestapt en op pad. Het is hier s'morgens nog hartstikke koud.
De zon kwam erbij , maar het bleef koud.
Fieste weer door de bossen met afwisselend enorme vlakten boeren land . Op elk perseel staan mega grote sproei installaties van wel 150 mtr lang. En ja daar ging de telefoon. Onze Anouk had nieuws of mijn terugvlucht. Ik had haar gevraagd naar vliegtickets te bellen omdat ik die gasten niet te pakken kon krijgen en niet reageerden op mijn mailtjes. Ze hadden het zo verschrikkelijk druk dat ze er niet aan toe kwamen.
Maar inderdaad mijn vlucht is een dag vervroegd, wat ik van andere mensen had gehoord. Ik nu gezegd dat ik er mee akkoord ga, dan is het maar geregeld.
En toen in het niemands land zal ik een vrouw lopen met een rugzak met een schelp erop. Ik heb haar aangesproken en ze kon me vertellen dat ze bij LeMond ( waar de auto racen zijn ) vandaan komt en ook naar Santiago ging.
Margriet zou zeggen dat is toch niet vertrouwd zo'n vrouw alleen. Maar je ziet deze mensen hebben een grenzeloos vertrouwen in st Jacob.
Plotseling sprong er een groot hert over de straat en hij bleef verder op even stilstaan. Maar niet zo lang dat ik er een foto kon maken. Later heb ik nog twee Franse wandelaars ontmoet , maar mijn zeer zeer slechte Frans was het gesprek gauw te einde. Na de middag ging de zon ook weer weg en werd het fris.
Via Dax naar Peyrehorade , een stuk met flinke klimmetjes van de derde categorie om uit eindelijk in Sorde l' Abbye.
Dit is een pelgrimsplaatje gebouwd om een grote beneditijnerabdij.
Ben nog even in de kerk geweest . Oud maar indrukwekkend.
Kaarsje opgestoken voor Margriet , kinderen en kleinkinderen.
Waar ik overnacht is een oud gebouw uit 1650 met op de vloer de oude Franse plavuizen die wij ook eens de kamer hadden.
Toch weer lekker opgeschoten vandaag en de Pyreneeën in de verte gezien.
Nog een dag en dan ben ik op de grens van Spanje .
Op naar morgen
Gr John

  • 28 April 2016 - 19:31

    Henk En Annie Scholten:

    Hoi John,
    Wat heb je alweer een eind gefietst, weer 100 km, jammer van de kou, maar met de Pyreneeën in zicht (en wellicht de zon) ga je vast nog harder fietsen.
    Vanavond maar even lekker met de beentjes omhoog en morgen gezond weer op!!!

  • 28 April 2016 - 23:16

    Carolien :

    John wat een mooie verhalen en petje af voor jou prestaties.
    Je gaat volgens ons als een speer.
    Het is hier ook nog steeds heel erg koud alles in de war. Kregen vanuit Flachau foto,nou als winter. Jammer dat de liften niet meer werken anders konden we nog skiën.
    We wensen jou weer veel succes en plezier, misschien kom je vanaf nu meer mensen tegen.

  • 28 April 2016 - 23:36

    Margot Jonkeren:

    Hai John, je hebt het tempo er goed in. Het zal straks in Spanje wel zwaarder worden met de nodige klimmetjes op de route naar Santiago. Zou leuk zijn als je in Spanje wat meer fietser ontmoet zodat je met anderen mee kunt fietsen. Dat geeft wat afleiding. Maar volgens mij ben je nog steeds in goeie conditie dus dat laatste stuk en met het doel (bijna)in zicht gaat het je zeker lukken. Voor morgen naar de Pyreneeën goeie reis.
    Groeten Margot

  • 29 April 2016 - 00:04

    Geertje:

    Hallo John,
    Volgens mij verloopt alles naar wens bij jou, alleen wel jammer dat je geen beter weer hebt.
    En het blijft leuk om elke dag jouw verslag te volgen en te lezen wat je allemaal
    meemaakt en hoe jij het beleefd, en ook hoe er met jou wordt meegeleefd.
    Dus als ik het goed begrijp kom je een dag eerder terug dan gepland was? Kom je hierdoor nu niet in tijdnood? Ik verwacht van niet, jij doet gewoon elke dag een extra tandje erbij!
    Nog veel fietsplezier en op naar de Pyreneeën.
    Groetjes Geertje

  • 29 April 2016 - 11:25

    Hans Reinders:

    Hallo John.
    Je schiet al aardig op. Nog even en je bent bij de Spaanse grens!! Alle respect.
    Hoop dat je het ook een beetje warmer krijgt, nu je wat zuidelijker fietst.
    Volgens mij kom je er wel. Ga zo door
    Groet Hans

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 13672

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: