Dag16 van Landiras naar Lahouheyre 71km. - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag16 van Landiras naar Lahouheyre 71km. - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag16 van Landiras naar Lahouheyre 71km.

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

27 April 2016 | Frankrijk, Labouheyre

Hallo allemaal
Na een super nachtrust, want wat is kapot ben ik er nu weer.
Mijn vader zij altijd ,niet opgeven John , daar wordt je een grote kerel van. Spartaans geloof ik is dat?
Dus op naar de volgende dag , met weer zo'n super ontbijt in een prachtige sierre.
Het weer zag er veel beter uit dan gisteren. De zon liet af en toe al een beetje zien.
Van de mensen van de B&B afscheid genomen.
Ze hebben toe staan zwaaien tot ik uit het zicht verdwenen was.
Dat zijn nog eens leuke dingen als je alleen op pad bent.
Ik had me zelf beloofd er vandaag niet zo'n lange rit van te maken.
Het was een vlakke rit wat wel eens lekker na dagen bergachtig landschap.
Het ging me eigenlijk heel gemakkelijk af door een bosrijk gebied.
Het was net het Geeser bos maar dan wel 100 keer groter.
De zon liet zich steeds nadrukkelijker zien en ik heb voor de eerste keer de beenwarmers uitgedaan. Dat geeft nog eens een heerlijk vrij gevoel. Bij Pissos maar eens een kopje koffie gedronken. De zon werd steeds warmer en ik heb weer helemaal naar me zin.
En dan eindelijk daar was hij dan de eerste pelgrims wandelaar die aan de kant van de weg zijn potje met eten zat te koken.
Dan ga ik toch maar lux op reis.
Het was een Fransman die vanaf Tours af naar Santiago onderweg was.
Het was een moeilijk gesprek maar wel erg leuk.
We hebben wat foto's van elkaar gemaakt.
Als het lukt staan ze op de site.
Hij verder eten koken en ik verder fietsen. Het ging zo makkelijk vandaag dat ik om 13.00 hr al op de plaatst van bestemming was.
Niemand aanwezig wat je wel kon verwachten. Berichtje achtergelaten en in het dorpje een kroegje opgezocht.
Hier wat gedronken en mijn verhaaltje van gisteren wat vervolgd.
Is nu ook af.
Toen werd ik toch gebeld van mijn nieuwe onderkomen. Het was een moeilijk gesprek, maar ik begreep dat ze thuis waren.
Dar aangekomen stond zij mij al op te wachten.
Fiets in de stalling en naar mijn kamer gebracht.
Het is enorm groot huis met wel 10 kamers , sauna, bar grote eetzaal .
Wel wat verouderd maar een goed onderkomen voer de komende nacht.
Zij was Portugees , en zo kom je nogal wat nationale teiten tegen in Frankrijk
Nu kan ik in alle rust de iedere dag terugkerende activiteiten doen.
Lekker niets doen de kont en polsen even wat rust geven.
Niet veel opgeschoten op deze relax dag.
Tot morgen dan maar.
De even niet eenzame fietser.( even maar)
John

Foto's staan bij eerdere verslagen , ik kan er niets aan doen, site werkt nog steeds helemaal niet goed, sorry

  • 27 April 2016 - 17:07

    Jan En Betsie:

    Nou John, goed om af en toe een dagje kalm aan te doen. Hebben wij vandaag ook allemaal gedaan. Af en toe een oranjebittertje en even proosten op onze koning. Fijn dat je nu toch mensen treft waar je een gesprek mee kunt hebben en je belevenissen te kunnen delen. Nog 1 of 2 dagen en je bent in Spanje. Waarschijnlijk tref je daar meer pelgrims. Groeten vanuit een koud Dalen.

  • 27 April 2016 - 17:14

    Gerrit En Wimmie:

    Hallo John,leuk om elke dag je verslag te lezen! En je gaat als een speer. De Spaanse grens is in zicht. En als je in Spanje bent zullen de weeromstandigheden ook wel beter worden en struikel je waarschijnlijk over de pelgrims. Hou koers !

  • 27 April 2016 - 20:44

    Gerard Pelgrim:

    Hallo John,

    De eenzaamheid om de ouderen neemt de laatste jaren onder onze bevolking toe.
    Ook de eenzame fietser wordt met dit feit geconfronteerd beproef ik uit jouw verhalen.
    Kop op zou ik zeggen: nog een stukkie door dat verrekte lange en soms dradige Frankrijk en je bent bij de Spaanse grens. Nog een keer genieten van “du vin -du pain en du … en van Franse uiensoep. (Gehad bij de Engelse B&B’s?? Ofcourse …. Or not???) Volgens je verhalen heeft alleen de bijbehorende uiige windkracht de laatste dagen steeds alleen aan de voorkant van je fiets geblazen.
    Straks is het tijd voor de Spaanse pepers. Die geven je opnieuw de kracht en het vuur (beter hard geblazen dan de bek verbrandt hoor ik je denken) op weg naar je einddoel.
    Als torero op je stalen ros mag je straks de strijd aangaan met de pieken en dalen in het Spaanse Baskenland. Maar ja ….Je wil en zal die Spaanse Armada overwinnen.

    Trouwens een vraagje: waar zet je voet (pied in het Frans) op Spaanse bodem. Vlak bij St Pied de Port neem ik aan?? De voetpoort of fietshaven naar Compostella?
    Misschien kun je als historisch moment voetje voor voetje over de Spaanse grens gaan. Wel even vastleggen met een selfie als er geen andere Pelgrims in de buurt zijn.

    Vanuit een soms regenachtig en koud Wierden wens ik je heel veel succes in de komende dagen.
    Zet hem op.




  • 27 April 2016 - 21:34

    Kees En Sieta:

    Hallo John, als je op de tenen gaat staan kun je de Pyreneen al bijna zien, denk ik. Goed gedaan, man, veel waardering en respect voor je doorzettingsvermogen. Nog minder dan 200 km in Frankrijk en dan ben je in Spanje en al over de helft. The best is yet to come als je in Spanje bent. En dan wordt datgene wat je nu mist eerder een plaag nl. mede pelgrims. Op naar het mooie weer, let the sunshine in (uit de musical Hair...). En natuurlijk factor 20 niet vergeten.

  • 27 April 2016 - 21:40

    Geert En Ineke:

    Hoi,hoi Pelle

    Heb even de kaart bekeken en idd nog een klein stukje en dan al in Spanje,
    Morgen vlieg ik over je heen ga met Manon,Jorien en Maria een paar daagjes naar Lissabon.
    Dus zwaaien hè, daar is het nu ong. 20 graden dus je gaat de goede kant op.
    Ik lees en doe geen berichtjes de eerst komende dagen maandag laat ik weer van me horen,
    dan zit jij allang in Spanje en praat je elke dag met pelgrims(hopelijk)
    Groet Ineke

  • 27 April 2016 - 22:05

    Ina Koopmeiners:

    Nou eindelijk een beetje mooi weer!! Dat heb je wel verdiend!! Heerlijk dat je een gemakkelijke kortdurende tocht hebt gehad vandaag! Ook wel eens fijn!! Leuk om te lezen hoe vriendelijk de mensen van jouw B&B 's zijn! Dat maakt het een stuk gezelliger he? En lekker verwend worden is niet verkeerd!! Geniet er van!! Nog zo'n 200 km lees ik dat je nog in Frankrijk fietst! Zou idd mooi zijn als je dan in Spanje meer pelgrims tegen komt! Succes morgen maar weer!! Groetjes Ina

  • 28 April 2016 - 14:10

    Roel En Maria:

    Hallo John,

    Je hebt al een behoorlijke afstand afgelegd zeg! Heel erg knap zeg!! Je weet je goed staande te houden ook al is het veel klimwerk in de bergen. Nu even weer in een wat vlakker gebied lezen we, dat zal even een verademing zijn. Je wordt steeds goed verzorgd in de diverse B&B gelegenheden, zodat je weer goed uitgerust op pad kunt! Top!
    Mooie historische foto's hoor! Geniet van al het moois dat je tegenkomt! Veel succes!

    Groeten, Roel en Maria

Tags: John'john

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 13680

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: