Dag 15 van Salles lavalette naar Landiras 137 km - Reisverslag uit Landiras, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 15 van Salles lavalette naar Landiras 137 km - Reisverslag uit Landiras, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 15 van Salles lavalette naar Landiras 137 km

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

26 April 2016 | Frankrijk, Landiras

Hallo allemaal
Ik wist wel dat Frankrijk groot was, maar zo groot dat kom je op de fiets te weten.
Een hele stoere dag met regen ,wind tegen en teveel kilometers.
Toen ik s' morgens opstond keek het allemaal nog wel in orde met het weer.
Maar naar mijn ontbijt op weg naar de fiets regende het behoorlijk.
De gehele lucht zat dicht, dus het regenbak maar aan en op pad .
De hele morgen regen tot 11.00 hr en toen klaarde het een beetje op, maar dat was niet voor lang. De wind wakkerde flink aan en ik had hem voornamelijk schuin van voren. Ook deze trip erg glooiend. Ik heb in mijn hele leven nog niet zoveel klimmetjes achter elkaar gemaakt.
Het ging vandaag naar Landiras aubeterre s drone naar st Aulaye waar veel wijnbouw is.
Daarna heb ik uren door de bossen gereden maar door al die regen had ik erg weinig oog voor.
Vanaf Pizou tot St Emelion is voornamelijk wijnbouw.
De boeren waren waren druk bezig de wijngaard te bewerken.
Maar omdat al die druiven op hellingen liggen was het constant klimmen en dalen. Met de buien wakkerde de wind ook aan die schuin van voren kwam.
Gestopt in St Emilion . Deze plaats tussen de heuvels bedekt met wijnvelden van de Bordeaux en de Cote de Castillon is een geliefd pelgrimsoord.
Het is een historisch stadje waar ik een kopje koffie heb gedronken. Tevens even een bank opgezocht om wat geld te pinnen.
Mijn reis verder gegaan via Branne, Targon, cadillac , naar Landiras.
Het was zwaar met de regen en vervelende wind.
Was blij dat ik bij de B&B aankwam.
Werd er hartelijk begroet. Weer zo'n mooie plek met en onorme tuin en heel vriendelijke mensen.
Een probleem was er wel en dat een niet goed werkende internet verbinding.
De mensen deden hun best maar begrepen niet veel van computers.
Ben het hele huis doorgeweest en uiteindelijk werkte het wel in huis maar niet mijn kamer.
Ik heb ook in hun kamer bij de open haard het nieuwe hotel geboekt.
DAt geeft je altijd weer een goed gevoel voor de volgende dag.
Ik had letterlijk de pijp uit en toen maar gauw gaan slapen.
De eenzame fietser
John

  • 26 April 2016 - 21:31

    Henk En Annie Scholten:

    John, eenzame fietser, wat een pech met het weer, wij bewonderen je hoor.
    Wat heb je al veel kilometers afgelegd, topper. Maar helaas het weer zit je niet mee en dat is erg jammer.
    Hopelijk is het morgen een beetje beter weer. Neem vanavond maar een beste borrel, die heb je wel verdiend!
    Ook hier is het vreselijk koud, nat, sneeuw en we hebben ook hagelbuiten gehad.
    Goeie reis verder!


  • 26 April 2016 - 22:04

    Ivo:

    Weer een flinke afstand Pa!
    Blijf je nog wel een beetje genieten van je avontuur?
    Morgen maar even een wat kleinere afstand.
    Heel veel succes,
    Ivo.

  • 26 April 2016 - 23:41

    Geert En Ineke:

    Hoi,hoi Pelle
    Jammer,jammer.... van het weer dat is echt niet leuk,en niemand om je ellende mee te delen.
    Maarrr je weet het hef nog nooit zo duuster west!.,.,.,.,.,.ja dat bedoel ik
    Je maakt ook lange afstanden hoor ondanks het slechte weer.
    Tot horens.. Ineke

  • 26 April 2016 - 23:45

    Hans En Marry Ludwig:

    Hoi buurman,

    We krijgen steeds meer bewondering voor jou. Nog een paar stops in Frankrijk en dan Spanje. Dan is het "einde" in zicht. Nou ja, het schiet dan lekker op. Hopelijk wordt het weer beter. Zoals hierboven al gezegd: hier is het ook vreselijk! Nog veel succes met dit avontuur! Wij hebben er alle vertrouwen in dat het je lukt!

    Groetjes van ons

  • 27 April 2016 - 11:06

    Kerkweg 159:

    Het is nog nooit nog nooit zo donker west maar het word altied wel weer licht.

  • 27 April 2016 - 11:27

    Mark En Sonja:

    Respect zwager Grote klasse

  • 27 April 2016 - 17:25

    Marcel En Ramona Van Der Veldt:

    John, we zitten in je kielzog, internet werkt nu wel bij B&B Le courtiel, je krijgt de groeten van die dikke hond Diego en we hadden een heerlijk windje mee door de wijnvelden. Als je nou eens een rustdag neemt, fietsen we nog een dagje gezamenlijk.
    Groetjes Marcel en Ramona

  • 27 April 2016 - 21:51

    Ina Koopmeiners:

    Pffff valt niet mee al die regen, wind en kou! Knap hoor dat je gewoon stug door fietst!! Alle bewondering!! Zou leuk zijn als je nog weer een gedeelte met Marcel en Ramona kunt fietsen!! Toch minder eenzaam!!

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 13677

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: