Dag 14 van Messeux naar Salles lavalette . 92 km - Reisverslag uit Salles-Lavalette, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 14 van Messeux naar Salles lavalette . 92 km - Reisverslag uit Salles-Lavalette, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 14 van Messeux naar Salles lavalette . 92 km

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

25 April 2016 | Frankrijk, Salles-Lavalette

Hallo allemaal
Na een geweldige nachtrust werd ik om 07'30 hr verrast met een lekker ontbijtje op min kamer.
Het was hier goed vertoeven in dit B&B.
Ik heb voor vandaag een wat kortere trip met mezelf afgesproken omdat het nogal sterk gloeiend is ,en omdat even van de hoofd route af wijk om Angouleme te bezoeken.
Zat zo weer op de route en het ging eindelijk best voorspoedig.
In Valence is even gestopt om een kopje koffie te drinken in een klein plaatselijk kroegje.
De route regelmatig naast het gloeiende ook klimmetjes met een stijging van 7 to 8%. Best wel pittig. Maar de conditie is ok en ik wil het ook graag.
Bij Ruelle s Touvre kon je dan richting Angouleme. De twijfel was groot bij me om van de bestaande route af te wijken. Maar omdat het een historische stad heb ik dat toch maar gedaan.Hierdoor miste ik wel de bronnen van Touvre.
Het was zoals in de meeste steden weer enorm druk maar het is gelukt met wat extra omzwervingen.
Ook hier weer vele prachtige gebouwen en een prachtige kathedraal . Het gaat me nog steeds lastig af om mijn fiets onbeheerd achter te laten om ergens binnen te gaan.
Mijn reis verder vervolgd en al direct een beste klim voor de boeg.
Via Ronsenac en Gurat richting mijn nieuwe onderkomen in Salles lavette. In het plaatse Gurat nog in klein kerkje gekeken en een foto van gemaakt.
Dit nieuwe onderkomen staat geheel ergens achteraf in een buurtschap van drie huizen. Stille omgeving en ik dacht nog ben ik hier wel goed . Maar ja weer een Engelse familie met een dochter van 16 jaar die hier zijn gaan wonen en er een B&B van maken proberen maken. Weer enorme ruimten en kamers voor mij alleen. Werd direct een kan koffie voor me gezet en ik voel me hier ook direct thuis .
Lekker in bad gelegen en de was gedaan. Alles hangt al aan de lijn lekker in de zon.
Ja de zon was er de gehele dag , en toch is het nog niet erg warm. Laatste 2 uur had ik ook nog de wind weer tegen.
Al met al weer niet zo ver opgeschoten maar toch een wel geslaagde dag.
Vanuit een zonnig Frankrijk
De eenzame fietser
John



  • 25 April 2016 - 20:08

    Anouk:

    Hoi pap,
    Wat leuk zo'n persoonlijke ontvangst!
    Ook mooi om te zien hoe mensen hun geluk in een ander land met een andere bestemming zoeken. Ik vertrek! in het echt!
    Wordt het je al te stil?
    Een behoorlijk contrast met hier in huis...ahum.
    Hopelijk gauw iets mooier weer, hopen wij hier ook brrr..
    Keep the spirit!

  • 25 April 2016 - 21:19

    Geert En Ineke:

    Hoi,hoi pelle
    Dus nu eindelijk de stijgingen en de zon.
    Hier echt niet wat een weer vandaag hagel en sneeuw echt vreselijk.
    Maar leuk zo,n familieachtig welkom en leuk die foto van dat kerkje echt schattig,
    Tot horens
    Ineke

  • 25 April 2016 - 23:48

    Geertje:

    Hoi Pelle,
    Jij ligt vast al op 1 oor als ik dit schrijf, want ik was laat thuis , ik had een oppasdagje in Enschede. Maar dan lees je het vast de volgende dag, misschien wel bij het ontbijt.
    En wat tref je toch aardige en leuke mensen: eerst ontbijt op de kamer, bij de volgende meteen voorzien van koffie...... , je zoekt het wel goed uit!
    En wat het weer betreft....het is daar vast beter dan hier.

  • 26 April 2016 - 00:19

    Jan Jonkeren:

    Hoi John
    Ga je ook af en toe naar beneden? Dat lijkt mij echt genieten. Je treft het met het weer. Zie net in het journaal dat er in Italië ter hoogte van Rome sneeuw is gevallen. Kijk uit naar je verslag van morgen. Adieu et bon nuit.

  • 26 April 2016 - 11:27

    Betsie:

    John, wat gaat het mooi. In de atlas streep ik dagelijks af waar je langs rijdt.
    Gelukkig ook goed weer. Fijn dat je af en toe engelssprekende mensen treft. Kun je je verhaal tenminste ook even vertellen. Zet hem op richting de Pyreneen. Groeten vanuit een wit (van de hagel ) Dalen.
    Zet hem op!!

  • 26 April 2016 - 12:43

    Jan Koopman:

    Beste John,een groet uit Zwolle,
    Elke dag op het meest sociale moment n.l. tijdens het eten hebben wij het over de eenzame fietser, als we dan naar buiten kijken ,hopen wij dat het bij jou in frankrijk beter is danbij ons in Holland daar zijn de rayon hoofden alweer bijeen!
    Wij lezen uiteraard jou colum dat jou steeds beter afgaat,en bij ons veel respect afdwingt!
    Het solo fietsen geeft je ook alle ruimte om het leven eens diep binnen te laten komen bij je eigen innerlijke Ik van het Hoe en waarom waarheen waarvoor enz. enz .
    Is af en toe goed voor een mens... goed bezig John!!
    Want zo als Johan al zei,je gaat het pas zien als je het door hebt.
    John we blijven je volgen en dat je er van geniet lees ik uit jou mooie verhalen
    JE DWINGT HET AF JOHN JE BENT EEN BIKKEL!
    Groetjes Ineke , Jan en een poot van Barend .

  • 26 April 2016 - 12:49

    Rick:

    Hoi John,

    Je hebt een goede timing om op pad te zijn. Het is herfst in Nederland. Op internet staan al berichten: "gezocht: geel rond ding" "genaamd: zon"

    Ik stel me voor dat je onderweg ook veel aan het nadenken komt. Heb je al nieuwe routes voor de toekomst bedacht? Dalen-Istanbul? Solo of toch met fietsvrienden? Of wellicht een volgwagen/caravan?

    Voor nu: heel veel succes en plezier!

    Gr. Rick

Tags: John'john

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 13681

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: