Dag13 van chatellerault naar Messeux 120km - Reisverslag uit Messeux, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag13 van chatellerault naar Messeux 120km - Reisverslag uit Messeux, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag13 van chatellerault naar Messeux 120km

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

24 April 2016 | Frankrijk, Messeux

Hallo allemaal
Allereerst de excuses dat er geen foto's op de site staan, geeft nog steeds problemen. Waarbenjij Jij gaan er mandag weer me bezig om probleem te verhelpen.
Op tijd opgestaan om dat het een behoorlijke trip die ik gepland heb.
Het ontbijt in het Ibis hotel was goed maar niet bijzonder.
Het was een dag met weinig hoogtepunten op de route.
Wat wel een mooie stad is Portiers met weer zo'n enorme kathedraal.
Het is een stad van heel veel kerken. Ben ook nog bij de Notre Dame la Grande geweest en heb diverse foto's gemaakt.
Op naar Charroux wat in de middeleeuwen de hoofdstad van de Marche was.
In het midden van het dorp is een grote verhoogde markt uit de 16 e eeuw met een indrukwekkende houtconstrutie.
Hierna wordt het landschap weer meer glooiend met best wel wat klimmetjes.
Een grote buizerd vloog kilometers met me mee. In gedachten was ik bij de oehoe uil die mensen aanviel.
Weer had ik een B&B geboekt in een nietszeggend klein plaatsje.
Maar het zag er zo fantastisch uit, met een grote kamer, prachtige slaapkamer en een geweldige badkamer allemaal voor mij alleen.
De eigenaar en zijn vrouw zijn Engelse mensen die met pensioen zijn en hier een oude boerderij geheel hebben opgeknapt.
Eindelijk eens iemand waar je wat mee kunt praten.
Ze hebben me lekkere warme broodjes gebracht , en ik kon alles vragen om het maar naar me zin te hebben. Petje af hoor.
Hij heeft nog gereserveerd in een restaurant , me erheen gebracht met de auto en later weer opgehaald. Toch super.
Nog een dag of vier en dan ben ik Frankrijk uit en Spanje in.
Kan me niet snel genoeg gaan , anders wordt copy dag. Elke dag hetzelfde landschap met de slechte boerenweggetjes.
Luitjes trek de stekker eruit voor vandaag en to morgen.
De eenzame fietser
John

  • 24 April 2016 - 21:18

    Geert En Ineke:

    Hoi,hoi Pelle,

    Het is idd jammer dat er geen foto,s bij staan want die foto,s met koolzaad velden waren errug leuk maar zoals je al schreef had die nu wel gezien,wij vinden het nog wel bijzonder omdat het hier nog niet zover is.
    Maar hopelijk binnenkort weer foto,s.
    Ik vind nog steeds dat je flinke afstanden aflegt heb nog niet veel bergen? Of komt dat nogop naar de dag van morgen.

    Groet ineke

  • 24 April 2016 - 21:43

    Anneke Jager:

    Hoi John,

    Wat leuk dat je de trip maakt die ik in 2004 met Koos gemaakt heb! Toen zijn we tot de Pyreneeën gefietst en het jaar daarop het laatste stuk in Spanje, heen en terug omdat we de auto toen op een camping in de Pyreneeën hadden staan. Verheug je maar vast op het Spaanse deel, helemaal geweldig!

    groetjes, Anneke

  • 24 April 2016 - 21:57

    Rebecca :

    Respect! Wat een mooie tocht! Lfs vanuit Brabant

  • 25 April 2016 - 12:39

    Gerard En Marioet:

    Dag John

    Je schiet al lekker op, vergeet niet te genieten

    Groeten ut Lettele

  • 25 April 2016 - 14:04

    Nienke :

    Hoi John,

    Je bent al een heel eind op weg, lees ik. Dit is heel wat anders dan een uurtje spinnen... Erg knap dat je deze tocht maakt én dat je nog puf hebt om na een lange dag een stukje te typen. Heel veel succes gewenst!

    Groetjes,

    Nienke Overweg (van Fit Sports)

  • 25 April 2016 - 14:48

    Jan Jonkeren:

    Hallo John

    Als ik de kilometers op tel tot en met gisteren dan zit je al zo ongeveer op 1430 km. Een gemiddelde van 110 km per dag. Dat schiet al lekker op lijkt me en met nog ongeveer 20 dagen te gaan hoef je volgens mij niet ongerust te zijn dat je het vliegtuig gaat missen.
    Je eindigt je verhalen meestal met “de eenzame fietser”, maar bedenk dat er velen aan je denken en met veel plezier en interesse je verhalen lezen. Mogelijk dat die wetenschap de eenzaamheid een beetje verdrijft.
    Groet vanuit een heel koud Heerhugowaard.

    Jan Jonkeren

  • 25 April 2016 - 17:37

    Kerkweg 159:

    Diepe buiging voor jouw.

  • 26 April 2016 - 23:54

    Ina Koopmeiners:

    Hey John, zo te lezen gaat het goed met je en schiet je al aardig op richting Spanje! Ik heb diepe bewondering voor je!! Knap hoor dat je elke dag zoveel km fietst en dat je de thuisblijvers ook nog mee laat genieten van jouw prachtige tocht!! Succes verder en geniet van al het moois op jouw route!! Groetjes Ina

Tags: john'john

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 13678

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: