Dag 22 Van Sto Domingo naar Villafranca 50 km - Reisverslag uit Villafranca-Montes de Oca, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 22 Van Sto Domingo naar Villafranca 50 km - Reisverslag uit Villafranca-Montes de Oca, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 22 Van Sto Domingo naar Villafranca 50 km

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

03 Mei 2016 | Spanje, Villafranca-Montes de Oca

Weer een fietsdag met niet zoveel kilometers.
Het hotel waar ik verbleef had een standaard ontbijt.
Geen mogelijkheid om wat voor onderweg mee te nemen.
De fiets stond onder in een afgesloten ruimte in het hotel.
Twee trappen omhoog gezeult met mijn fiets, dwars door de prachtige ingang van het hotel, maar het kan en mag hier allemaal.
Ik heb voor de volgende overnachting een kleine kamer geboekt in het plaatsje Villafranca Montes de Oca.
Je kunt kilometers afsnijden als je de Cleemens Sweerman route niet volgt en over N wegen gaat fietsen. Maar dat zijn drukke wegen met veel vrachtverkeer en ook niet ongevaarlijk.
Dus maar van de N wegen af en over de L wegen. Ik heb vandaag erg relaxed gefietst , omdat ik heel veel tijd over had.
Ik heb nog eens een foto van mezelf gemaakt met de selfie stick gekregen van onze Anouk . Ben aangekomen in Belorado.
Tijd genoeg , dus heb wel een uur op een terrasje op een pleintje gezeten. Daar komen de wandelaars dan ook weer langs, en er zijn erbij die een bedrukt gezicht hebben, en niet zo makkelijk meer lopen.
Margriet zou zeggen, wat willen die mensen toch? Vanaf Belorado gaat het wel over de N weg , en het is er redelijk druk met heel veel vrachtverkeer.
Ik ben goed zichtbaar met een knal geel shirtje.
De route naar Villafranca wijkt dan ook een beetje af van de Sweerman route, maar ik had een adres van Kees en Sieta bij me ,die daar ook al zijn geweest.
Het weer wordt steeds beter, s'morgens erg koud maar om een uur of elf kunnen er een heleboel kleren uit.
Ik was snel vandaag, en het heeft niet veel energie gekost deze 50 kilometer.
Gelijk op de kamer alvast een nieuwe overnachtingsadres vastgelegd .
Ga morgen toch wel iets verder om niet toch in tijdnood te komen.
Ga straks weer een pelgrims menu scoren voor 10 euro.
Een hele gemakkelijke dag om de beentjes wat te ontspannen, en er morgen weer tegen aan te gaan.
Het landschap waar de route langs gaat is fantastisch .
Erg genoten,en op naar morgen.
Kom steeds dichter bij min einddoel .
Ik blijf schrijven en ik hoop jullie ook.
Ik kijk er elke avond weer naar uit, en het geeft me weer nieuwe energie.
Buon Camino
Groetjes John.

  • 03 Mei 2016 - 17:57

    Geertje:

    Hallo John,
    Wat klink je ontspannen nu,............komt zeker doordat het einddoel in zicht is.
    Hoeveel kilometers nog te gaan?

    Dus jij draagt je fiets helemaal naar boven? Tenminste dat lees ik in je verhaal.

    De selfie zag ik op mijn whatsapp staan, je ziet er wel grappig uit met dat rare mutsje op terwijl je
    een zonnebril op hebt ......en de zon schijnt!!!!
    Het gaat allemaal wel goed met je?????????

    Ik ga nu eten, het wordt geen pelgrims menu ha ha, maar een Geertje-menu!

    Nog een fijne avond en voor morgen veel zonneschijn en goede benen.

    Groetjes Geertje






  • 03 Mei 2016 - 19:14

    Betsie, Melle En Tijn:

    Vanaf Terschelling alle goede gewenst en zet hem op. Groeten van ons vieren

  • 03 Mei 2016 - 19:40

    Sieta En Kees:

    Hallo John,
    Het gaat je goed af zeg. Een dag met wat minder kilometers is helemaal niet zo erg. Je kunt je dan weer opladen en dan morgen de reis naar Burgos beginnen. We hopen dat het bed in het voormalig ziekenhuis je goed bevalt. Vast goede aardstralen enz. Het pelgrimsmenu smaakt vast lekker. Wij kijken iedere dag uit naar de feuilleton die je maakt van je reis. Het is erg leuk om het te lezen wat je doet en wat je meemaakt. Hoe is het met de andere pelgrimgangers. Heb je een beetje contact? We verheugen ons weer op een mooi verhaal morgen. Bon Camino

  • 03 Mei 2016 - 20:46

    Henk En Annie Scholten:

    John,
    Je moet inderdaad wel zuinig zijn op je fiets, steeds maar weer onderdak zoeken, maar om de fiets nou zo ver omhoog te dragen, ja, dat is me nogal wat. Maar ja, je moet er wel zuinig op zijn want zonder fiets begin je natuurlijk niets. Dius vandaag een relaxte dag en niet teveel kilometers gemaakt, heerlijk relaxed. Heb je ook wel verdiend na vele kilometers gefietst te hebben met regen en wind.

    Henk was vandaag druk met de verbouwing,??? ja,ja, beetje toekijken en veel regelen natuurlijk. Er zit nu een beetje schot in. De nieuwe keuken is geplaatst.
    Het einde komt in zicht.

    Jij op naar de dag van morgen en geniet van de mooie omgeving.

    Groet uit zonnig Dalen.

  • 03 Mei 2016 - 23:17

    Jan Jonkeren:

    Hallo John

    Zit laat op de avond nog even je verslag te lezen. Moet een lekker gevoel zijn met het eind in zicht en in de wetenschap dat je het gemakkelijk gaat halen in de resterende dagen. Ik heb even op de routeplanner gekeken van Michelin. Met de auto is het vanaf Villafranca naar Santiago 540 km. Gaat lukken. Blijf je volgen.

    Jan Jonkeren

  • 04 Mei 2016 - 00:35

    Ineke:

    Hallo John,

    Nog elke dag volgen we je op je reis en vooral nu kom je door een gebied dat wij ook bezochten op onze Spanje rondreis.
    De vele mooie kerken en kathedralen zagen we trouwens door heel Spanje..!! Soms konden we dan ook even geen kerk meer zien.
    Ook de olijven waar je het gisteren over had, geserveerd bij een drankje als tapa brengen herinneringen terug.
    We hebben wel eens met onze groep een borreluurtje gehad en dan kreeg je (afhankelijk van het aantal borreltjes natuurlijk) zo een halve maaltijd bij elkaar van gehaktballetjes in tomatensaus tot patatas bravas of sardines in een marinade....
    Het "menu de pellegrin" word inderdaad ook vaak beschreven in allerlei boeken over de camino.
    Wist je trouwens dat de Spanjaarden vaak een kort stukje lopen van de camino omdat ze dat dan mogen vermelden op hun CV.
    Nu je zo lekker op schema ligt ben ik benieuwd of je ook nog doorfietst naar Finestere het meest westerlijke puntje om daar zoals gebruikelijk je wandelschoenen (maar in jou geval natuurlijk je fietsbroek )te verbranden...(als de reis is volbracht heb je die niet meer nodig)
    Het valt me op dat je in ieder geval niet meer "de eenzame fietser" bent. En ook al was je dat in Frankrijk natuurlijk wel, als je kijkt naar het aantal malen dat je bent gevolgd op deze site kun je wel nagaan dat we in gedachten allemaal met je meereizen en dat blijven wij ook zeker doen.
    De weerkaart gaf zo te zien in Spanje voorlopig alleen maar onbewolkt aan dus "Sol" daarom morgen de blote armen en de zonnebrand...
    Een fijne fietsdag, groetjes en veel liefs van ons,
    Jan en Ineke.
    Een wankel pootje van onze inmiddels 16jarige Barend.....!!!



  • 04 Mei 2016 - 09:01

    Geert En Ineke:

    Hoi, Pelle

    Zo blijf ik je maar noemen zolang je de pelgrimtocht fietst.
    Je klinkt nu heerlijk ontspannen lekker ervan genieten (goed zo) dat je niet achteraf denkt heb ik alles wel gezien en heb ik er wel van genoten.
    Hier alles druk ivm met Moederdag as zondag gisteren 200 boeketten gemaakt en dat is nog niet genoeg.
    Hier schijnt ook een heerlijk zonnetje en ga er vandaag ook van genieten ben maar zo vrij vandaag.
    Groeten van Geert die leest ook elke dag even je verhaal.
    Fietse!!! Groet andere Ineke

  • 04 Mei 2016 - 14:02

    Arry:

    Hoi John,

    Ik blijf ook trouw je verhalen lezen, leuk om te volgen waar je bent en wie en wat je zoal onderweg tegenkomt en Anouk en m'n ouders houden me ook op de hoogte!

    Wat een topprestatie zeg en ben echt jaloers. Ook al zitten er soms dagen bij dat het wat tegenvalt, jij hebt wel weer een ervaring voor het leven op zak. Op de fiets beleef je alles veel intenser en tot in lengte van dagen zul je bepaalde ervaringen altijd blijven herinneren (weet je nog, toen met die creditcard etc).

    Geniet nog volop van alles wat je onderweg tegenkomt, voor je het weet is het voorbij en fiets je weer door Dalen heen!

    Groetjes, Arry


  • 04 Mei 2016 - 18:23

    Janny Tillema:

    Hoi John
    Ja ja ik ben ook op de hoogte van jou ondernemende fietstocht. Prachtig om je verhalen te lezen. Ik had Margriet aan de telefoon en van haar kreeg ik het adres. Ze komt gezellig bij mij op bezoek.Gelukkig ging het goed met haar. Ik lees in d verhalen dat je nog 540 km moet fietsen om je einddoel t bereiken. Harry en ik vinden het een topprestatie.John heel veel succes en we volgen jou mooie verhalen.
    Een lieve groet Harry en Janny Tillema

  • 04 Mei 2016 - 18:54

    Kerkweg 159:

    Op naar de laatste loodjes John.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 13703

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: