Dag 8 van Noyon naar Lachapelle st Pierre - Reisverslag uit Lachapelle-Saint-Pierre, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 8 van Noyon naar Lachapelle st Pierre - Reisverslag uit Lachapelle-Saint-Pierre, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 8 van Noyon naar Lachapelle st Pierre

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

19 April 2016 | Frankrijk, Lachapelle-Saint-Pierre

Hallo alle lezers van mijn site.
Het was gisteren al laat voor ik mijn volgende hotel had geboekt en mijn verhaaltje had geschreven. Ja Kees is thuis nu zit er alleen voor. Maar voor later erg leuk om terug te kijken. Regelmatig zijn stukken die geschreven heb ook zo weer verdwenen. Ja het doorzetten om het erop te krijgen. Maar het is het me waard gezien de fantastische reacties. Ga zo door.
Maar om even to the point te komen .
Mijn trip ging vandaag van Noyon naar Lachapelle st Pierre .
Special uitgezocht vanwege Pelle.
Een ontbijt heb ik daar maar niet genomen omdat ik een bakker had gezien waar ze lekkere belegde stokbroden verkopen.
Dus ik heb er een paar opgehaald ,zoals je die ziet liggen op de bagage drager van mijn fiets.
Ik zat al gauw weer op de route richting Compiegne. De zon scheen wel maar het was hartstikke koud, mijn mutsje onder de helm opgezet en nog een hemd erbij aangetrokken. Het spek van de ribben gaat er wat af, dus al gauw krijg ik het koud.
De weg naar Compiegne kom je via het Foret de laigue. Ik heb er een foto van geplaatst . Enorm stil daar je hoort allen het zingen van mijn banden en het zingen van de vogels.
In compiegne ben ik nog even de stad in gegaan om een kopje koffie te drinken.
Daarna was ik gelijk de weg kwijt en heb wel een half uur rond gedwaald , om uiteindelijk de route weer terug te vinden.
Het is een streek van bergje op en af. De kleuren van de gewassen steken prachtig tegen elkaar af.
Elk dorpje heeft wel iets bijzonders, met doorkijkjes kerken en vooral ook kasseien, waar je overheen stuitert met de fiets.
Bij Clermont en na Mouy heb ik de eerste klimmetjes gehad van 3km lang met een stijging van 7%.
Alvast een kleine oefening het hooggebergte.
Ik had een b&b geboekt ver van de route omdat ik nits kon vinden. Maar het is hier echt super, mooie kamer met een geweldige douche . Geen restaurant in de buurt ,maar de eigaresse maakt me nog wat. Kieken wat het wordt.
Het is hier stil, je hoort alleen wat koeien loeien en kippen kakelen, en haan doet ook zijn best.
Ze komt net binnen met het eten ,en het ziet er fantastisch uit.
Zet nog een foto op de site kunnen jullie ook meegenieten .
Ik ga lekker eten , nog wat tv kijken en vroeg naar bed.
Tot horens
De eenzame fietser
John

  • 19 April 2016 - 20:40

    Ron Koopmeiners:

    Hoi John, zojuist je blogs doorgenomen! Mooie schrijven kun jij zeg! Fantastische prestatie wederom. Vind het echt fantastisch wat je doet. Prachtige foto's ook. Overigens een fantastisch uitziende maaltijd hoor!
    Succes morgen op dag 9

  • 19 April 2016 - 21:23

    Henk En Annie Scholten:

    Hoi John,
    Was je de weg kwijt, hoe kan dat nou, wijst mijn MIO jou niet de goede weg? Hopelijk geeft dat ding wel de juiste richting aan. De maaltijd ziet er heerlijk uit en daar heb je vast wel van genoten.
    Hier in huis is het een bende, de verbouwing vordert gestaag, eerst afbreken en na een weekje weer opbouwen. Komt wel weer goed.
    Wij hopen dat je morgen weer een mooie route gaat fietsen (en niet de weg kwijt raakt) maar hopelijk wordt het gauw wat warmer.
    Succes en veel plezier!!!

  • 19 April 2016 - 21:52

    Betsie:

    Neem nog maar een glaasje vin met een stukje du pain eventueel belegd met een beetje boursin,
    Au revoir

  • 19 April 2016 - 22:26

    Kristel:

    Wauw John, wat weer een leuk stukje. Inspirerend hoor. Later als ik groot ben wil ik ook zo'n tocht maken. Fietstassen volstouwen, stokbroodje onder de snelbinders en gaan. Geniet ervan!

  • 19 April 2016 - 23:06

    Carolien:

    De zo'n moet nu toch ook wel beetje komen.
    Prachtig jouw verhalen te lezen,af en toe afzien maar dat hoort bij deze tocht als Pelgrim.
    Veel succes John en keep smiling.

  • 20 April 2016 - 07:52

    Margriet:

    Goede morgen John
    Gisteren geen contact gehad,wij waren bij Rob waar het iets beter mee gaat.
    Heel fijn dat het goed gaat en af en toe de weg kwijt is ook niet zo erg.
    Ik denk dat de temperatuur net zo is als hier,koude wind met af en toe wel de zon en dan is het heerlijk in het zonnetje.
    Zet hem op hè vandaag,je kunt het.
    Liefs van mij Margriet

  • 20 April 2016 - 09:58

    Johan Stuulen:

    Hallo John,
    Inmiddels zit ik in het dagelijkse ritme om je reisverslagen te lezen. Compliment voor je vertel- en schrijf kunst. Mooie foto's en wat kun je genieten van de stilte om je heen. Met een moyenne van ongeveer 100 km per dag schiet je aardig op en lig je op planning, toch? Dat je zo nu en dan ook nog de tijd neemt om evn iets om te rijden maakt de reis alleen maar mooier en spannender. Hou de motivatie er in en ik zie weer uit naar je volgende verhaal. groeten uit het mooiste dorp van Zuid-Oost Drenthe.
    Succes, Johan

  • 20 April 2016 - 12:07

    Geert En Ineke:

    Hoi pelle,

    Gisteren was voor mij ook te laat om jou stukje te lezen, ben nl in training voor de halve van Zwolle dus was er laat weer.
    Maar jij gaat goed hoor idd wel een beetje eenzame route maar wel mooi.
    Gelukkig vergoed het eten en drinken een boel.
    Straks toch maar even een rood wijntje nemen kun je goed op fietsen.
    Spreek je morgen weer.
    Groet ineke

  • 20 April 2016 - 12:12

    Sieta En Kees:

    Hee Johnny, deze regio maakt ook voor ons weer mooie herinneringen wakker. De contrasten van de gele koolzaadvelden en het frisse groen van de lente, superbe. Peil je vandaag Mittainville aan, chambre d'hotes moulin de la maltorne? Dat is een klein paradijs op aarde. Doe dan in ieder geval de groeten van ons. Verder zit je nu goed in je ritme, zo te zien. Hartstikkene mooi zou Foppe de Haan zeggen. Boudewijn de Groot zingt dan 'hoe sterk is de eenzame fietser, die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind, zich kampioen waant'. Dat gevoel van genieten, ervaren, buiten zijn, vermoeidheid etc. Respect voor je prestatie en Giddy up go.

  • 20 April 2016 - 13:32

    Kerkweg 159:

    John wat toch een avontuur, en dat je een beetje verstrooid was had ik niet door maar ja van de andere kant moet je dat ook wel wezen anders fiets je niet zoon pokke end , groeten uut Erica

  • 20 April 2016 - 15:12

    Merte Kolman-Pelgrim:

    He John,
    Wat leuk om je zo te volgen op je weg naar Santiago de Compostela. Ik hoop dat de temperaturen iets beter worden zodat je witte melkflessen lekker kunnen bijkleuren. Geniet er van en we blijven je volgen.
    Groetjes, Merte, Barry, Jasper, Eline en Rogier

  • 20 April 2016 - 19:40

    Anouk:

    Hoi pap,
    Te vroeg voor het verhaal van dag 9, daarom nog maar n reactie bij dag 8!
    Leuk hè de reacties en de volgers!
    Ook Kian vindt het erg leuk de verhalen te lezen.
    Morgen zullen we de atlas er eens bij pakken zodat het ook wat visueler wordt.
    Inderdaad hopen op wat mooier weer...vanmiddag was het in NL lekker voorjaar.
    Keep the spirit!
    Lfs Anouk

Tags: John'john

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 13713

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: