Dag 32 Van Melide naar Santiago 70 km. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 32 Van Melide naar Santiago 70 km. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 32 Van Melide naar Santiago 70 km.

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

13 Mei 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Hoi allemaal
Mijn laatste ritje op de fiets naar mijn eindbestemming Santiago.
Voor de mensen van getalletjes, ik heb 2825 km gefietst in 31 werkelijke fietsdagen.
Het was een eenzame rit omdat ik nauwelijks Santiago fietsers gezien heb.
Ik heb wel gezien dat sommigen de autoweg pakten i.p.v de route als door Clemens Sweerman wordt aangegeven.
Dat scheelt best veel kilometers , maar ik blijf volharden om de route zoals staat omschreven staat te fietsen.
Het was een prachtige route door een glooiend terrein met heel veel klimmetjes tot aan 10% toe, en dan weer afdalingtjes.
De natuur is hier groen,d.w.z veel regen.
Het was vanmorgen eerst regen, later opklaringen, en vanaf Touro kwam het met bakken uit de lucht.
Ik ben deze reis wel heel vaak door onze lieve heer gezegend.
Wat heb ik mis gedaan, of beter gezegd wat zal het me in de toekomst goed gaan na al die zegeningen.
Daar ga ik dan maar van uit. (Afkloppen).
En dan de finale rit Santiago in , door de stromende regen.
Helemaal alleen , en drijf nat.
En daar sta je dan voor de grote kathedraal , met veel mensen die elkaar feliciteerden.
Ik werd er zelfs en beetje emotioneel van,al is dat niet wat ik zo gauw ben, maar toch.
Iemand gevraagd een foto te maken voor later.
Eerst maar eens wat eten en opwarmen , en gelijk Margriet gebeld dat ik veilig was aangekomen.
Ik ben blij dat ik het gehaald heb.
Ik ben super blij dat Margriet mij heeft laten gaan.
Ik ben blij met mijn GAZELLE die nooit maar dan ook nooit in de steek heeft gelaten.
Ik ben blij op mijn eigen lijf dat nooit heeft gezegd,je bekijkt het maar.
Maar ik ben ook erg blij op jullie reactie schrijvers, want zonder jullie was het wel een heel eenzame rit geworden.
ALLEMAAL HEEL ERG BEDANKT. (SUPER).
Ik ga nog naar de Kathedraal want ik heb beloofd en toegezegd om een kaarsje op te steken voor diverse mensen die ik onderweg ontmoet heb .
Ik doe het voor jullie allemaal, is beloofd.
Ik heb op mijn eenvoudige manier van schrijven, jullie ook een beetje geprobeerd mee te nemen in mijn avontuur.
Verlang nu naar huis,naar Margriet , kinderen ,kleinkinderen .
Buon Camino
De vandaag toch weer eenzame fietser
John



  • 13 Mei 2016 - 18:45

    Geert En Ineke:

    Hoi Pelle,
    Van harte gefeliciteerd!!!! Met deze super prestatie ( ben best wel jaloers hoor) echt geweldig.
    En wat jammer van het weer en de eenzame finisch In gedachten heb ik elke km meegefietst dan wel met zon!!
    We horen thuis de verhalen wel en ga vanavond een lekker flesje lostrekken PROOST!!
    Groeten en de felicitaties van Geert.
    Tot horens Ineke

  • 13 Mei 2016 - 18:47

    Jan En Betsie:

    John, nou zeg je ook nog simpel geschrijf. Man, ik schiet helemaal vol van deze ontboezemingen.
    Je hebt het geweldig gedaan en prachtig geschreven. Jammer dat je daar dan helemaal alleen bent.
    Geniet nog maar een paar dagen in Santiago. We zien je volgende week inDalen. We maken een diepe buiging voor je. Gefeliciteerd!!!!!!

  • 13 Mei 2016 - 19:59

    Gerrit En Wimmie:

    Hallo John, gefeliciteerd met je geweldige prestatie. Je een enorm doorzettingsvermogen getoond,petje af ! De omstandigheden waren niet altijd optimaal, maar je hebt je Pelgrimstocht volbracht. We zien je weer in Dalen.

  • 13 Mei 2016 - 20:09

    Thieno En Ria:

    Hallo John,
    Gefeliciteerd met je geweldige prestatie. Je mag met recht trots zijn op jezelf.
    Jammer dat je op deze laatste dag weer natgeregend bent en dat je nu alleen bent.
    Wij zijn in gedachten bij je en drinken vanavond een borrel op jouw magistrale overwinning.
    Geniet nog even van deze paar laatste dagen. Volgende week kun je Margriet en de rest van je familie weer in de armen sluiten. Alvast een goede reis terug.

  • 13 Mei 2016 - 20:09

    Ineke:

    Pellepel.waarbenjenu......
    Nou je bent er..!!!
    Van Harte Gefeiciteerd met deze super prestatie.
    Petje af hoor je mag er trots op zijn.
    Heel begrijpelijk dat je er emotioneel van wordt als je het doel hebt bereikt..
    Het is uiteindelijk 5 weken je weg zoeken op elk gebied: de route, je overnachtingsmogelijkheden, je eten, het heel houden van jezelf en je gazelle je en natuurlijk de confrontatie met je eenzaamheid
    Wij zullen net als jij moeten afkikken...Jij van alle ontberingen kou en eenzaamheid en wij van voortaan zonder een dagelijks verhaal van je geweldige tocht.
    We hopen dat het je ondanks of misschien wel dankzij alle ontberingen en eenzaamheid heeft gebracht wat je er van verwacht had en dat je met een goed gevoel huiswaarts keert.
    Koester de herrinnerigen en vertel ons alle mooie verhalen die je nog niet in je dagelijkse blog hebt verteld.
    Geniet nog een paar dagen in Santiago voordat je vanuit het vliegtuig naar beneden kijkend kunt zien hoe lang je route was....
    We wensen je maandag een goede vlucht naar huis.
    Veel groeten en liefs vanuit Zwolle.

  • 13 Mei 2016 - 20:29

    Mariet En Gerard:

    Dag John

    Van Harte , geweldige prestatie, ik hoor de verhalen graag

    groeten Mariet en Gerard

  • 13 Mei 2016 - 20:47

    Henk En Annie Scholten:

    Hoi John,
    Super, gefeliciteerd, de eindstreep gehaald, wat een prestatie!!! We hebben genoten van je verhalen!
    Vanavond moet je jezelf maar even trakteren en proosten op deze geweldige prestatie.

    Goeie terugreis gewenst en tot ziens in Dalen

  • 13 Mei 2016 - 21:01

    Anouk:

    Hoi pap,
    Wauw je bent er!
    Ondanks dat we je vanuit Nederland intensief volgen, blijft het toch onwerkelijk wat voor afstand je gefietst hebt!
    Tuurlijk zijn wij ook hartstikke trots op je, te meer omdat het door het weer en het gemis aan metgezellen toch wat zwaarder is geworden dan van te voren bedacht.
    Maar qua fysiek en materiaal natuurlijk geen klagen, fijn om een fit lijf te hebben...dat realiseren we ons door mama natuurlijk allemaal des te meer.
    (Al weet ik zeker mam dat jij qua doorzettingsvermogen even ver of verder was gekomen hoor)
    Maar papa jij hebt t gedaan en daar zijn we allemaal hartstikke trots op, Well done!
    Liefs van ons allemaal..
    Rick, Anouk, Kian, Yuka en Kaya

  • 13 Mei 2016 - 21:18

    Maria Doorten:

    Hallo John,
    Van harte gefeliciteerd!!! Wat een geweldige prestatie heb jij geleverd! Super dat je gezond en wel bent aangekomen in Santiago en dat je Gazelle je niet in de steek heeft gelaten!
    Wat een afstand heb je afgelegd in vaak barre omstandigheden, knap gedaan!
    Geniet nog even van Santiago en maandag op naar Dalen waar Margriet, kinderen en kleinkinderen je graag verwelkomen!
    Goede reis naar NL.

    Hartelijke groeten,
    Roel en Maria

  • 13 Mei 2016 - 21:29

    Johan Stuulen:

    John, PROFICIAT, TE HEBT JE EINDDOEL BEREIKT. Geldig, ik heb veel waardering en respect voor je prestatie. Bedankt voor je prachtige verhalen. T.z.t. hoor ik de verhalen wel van je in het eggie. Groet aan je vrouw Marieke en behouden vlucht naar huis.
    met respectvolle groet, Johan

  • 13 Mei 2016 - 21:49

    Geertje:

    Hoi

    Gefeliciteerd John, geweldig, je einddoel bereikt!!! En hoe mooi kun jij dat verwoorden vandaag, ik werd er zelfs een beetje emotioneel van tijdens het lezen.
    Het was een barre en zware en vaak eenzame tocht, maar het is je gelukt, (waar ik trouwens geen moment aan heb getwijfeld), je kunt trots zijn op jezelf.
    Wat zal het een heerlijk gevoel zijn geweest om Santiago binnen te fietsen. ( ongeveer net zo als toen wij de finish op de Alpe 'd Huez bereikten in 2005?). Maar dan zeker nog wel 20x heftiger, want vergeleken bij deze tocht was dat maar een peuleschil.

    En nu heb je nog een paar dagen om wat uit te rusten en na te genieten van je fietstocht, en hopelijk ontmoet je nog wat leuke mensen met een zelfde ervaring.
    Maak er nog een paar leuke dagen van, en voor maandag alvast een goede terugvlucht en we zien elkaar gauw in Dalen.




  • 13 Mei 2016 - 22:22

    Ina :

    Hey John van harte proficiat met jouw geweldige prestatie! 2825 km dat is toch super! We zijn enorm trots op jou en natuurlijk mag je ook trots op je zelf zijn!! Wat heb je je hier knap door heen geslagen! En dat viel niet altijd mee zeg met al die regen, hoge bergen, het regelmatig omrijden en daardoor veel meer km maken dan de bedoeling was. Ik heb enorm veel respect voor jou, dat je deze rit toch heel veel in je eentje, als eenzame fietser, hebt volbracht!! We fietsten alleen aan de zijlijn met je mee maar dat kon je niet zien, alleen lezen!! Haha. Het was erg leuk om je steeds te blijven volgen en met je mee te reizen. Dank je wel voor jouw mooie verhalen. Het was mooi om nu te lezen hoe je de finish vandaag hebt gehaald!! Begrijpelijk dat je daar best emotioneel van wordt!!! Het is ook wel zeer bijzonder wat je hier nu hebt neer gezet!! Super! Nogmaals van harte en geniet van jouw overwinning!! We willen graag jouw verhalen thuis horen! Een goede vlucht naar huis maandag en tot gauw!! Lieve groeten Ron en Ina

  • 13 Mei 2016 - 23:16

    Jan Jonkeren:

    Hallo John

    Petje af en een diepe, diepe buiging voor deze prestatie. Ik kan me voorstellen dat je emotioneel bent geworden bij aankomst. Ook ik krijg er een brok van in mijn keel als ik je verhaal lees.
    Margôt en ik hebben elke dag genoten van je verhalen en ik vind dat je te bescheiden bent en dat je jezelf te kort doet wat betreft jouw schrijfkunst.
    We hebben met je te doen gehad wat betreft het slechte weer, je hebt het niet getroffen. Het geeft een extra dimensie aan de tocht.
    Geniet nog een paar dagen in Santiago en volgende week een goede thuisreis toegewenst. Pas op dat je niet wordt doodgeknuffeld op Schiphol.
    Groeten vanuit Heerhugowaard,

    Jan Jonkeren

  • 13 Mei 2016 - 23:45

    Hans En Marry:

    Hoi John,

    Van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie en dat onder vaak barre weersomstandigheden. Knap gedaan! Je kunt en mag hier supertrots op zijn.
    Ik geloof graag dat je nu heel erg naar huis verlangt. Nog een paar dagen.
    Nu eerst nog even in Santiago genieten van je behaalde resultaat en vooral goed uitrusten. Het zal wel raar zijn dat je morgen niet weer op de fiets moet.
    Maandag een goede vlucht terug en tot ziens in Dalen. We zijn benieuwd naar je verhalen.

    Groeten van ons

  • 14 Mei 2016 - 00:22

    Gerard En Nellie:

    Proficiat John met deze unieke prestatie.
    Jouw ongelooflijke fietstocht van Dalen naar Santiago als vaak eenzame fietser deed me denken aan de song die de groep City to City (ja, ja!!!) destijds uitbracht.
    Ik heb daarom de gehele tekst van "The road ahead" even hieronder geplaatst.
    Het enige verschil is misschien dat jij de destination duidelijk voor ogen had en jouw droom nooit vervloog.

    The road ahead is empty
    It's paved with miles of the unknown
    Whatever seems to be your destination
    Take life the way it comes, take life the way it is

    Horizon in the distance
    So close and yet so far away
    You shouldn't be surprised when on arrival
    The dream has flown away and fears not here to stay

    The road ahead never gives away a promise
    The road ahead is a highway or a dead end street
    A dead end street

    Raindrops on your windscreen
    They fall from heaven or from hell
    You drive into the light or into darkness
    Uncertainty as your guide

    The road ahead will never give away a promise
    Oh oh, the road ahead is a highway or a dead end street
    Woh oh, the road ahead never answers any questions
    And nothing is shown along the way, not even tomorrow
    With miles of the unknown ahead of you

    The road ahead is empty
    It's paved with miles of the unknown
    Whatever seems to be your destination
    Take life the way it comes, take life the way it is

    De wegen waren onbekend en vol geheimen -
    onnoemelijke afstanden met de horizon in de verte
    leken soms zo dichtbij en soms weer zo ver weg -
    regen met bakken uit de hemel op lijf en leden en op je brillenglazen -
    vaak alleen ploeterend over karrenpaden dan weer tussen voorbij razende auto's
    in het licht en soms in de duisternis naar vele onbekende plekken
    maar steeds toch weer die eindbestemming in je hoofd
    je nam alles lief als een strijder op je trouwe gazelle
    "It's The End" zongen The Buffoons in de 60e jaren.
    Je hebt nu de eindbestemming bereikt. Het zit erop.
    Well done brother en geniet nog even na bij St. Jacob.
    Je hebt het verdiend. Chapeau.

  • 14 Mei 2016 - 12:22

    Kerkweg 159:

    Kerel kerel wat een prestatie, IN GEDACHTEN MAAK IK EEN DIEPE BUIGING.

  • 14 Mei 2016 - 22:28

    Mark En Sonja :

    Hè John wat een top prestatie heb jij geleverd respect zwager grote klasse.

  • 15 Mei 2016 - 12:15

    Arry:

    Hoi John,
    Ben sinds een week of 2 weer aan t werk en liep dus achter met de verhalen lezen. WoW ontzettend knap dat je het hebt gehaald en dat met al dat slechte weer. Ik heb genoten van je verhalen en trots op m'n (vroegere) buurman! Wordt een sportief straatje zo. Wie zouden de volgende zijn? Gerrit en Wimmie? Hans en Marry? Of wie weet Anouk ;), die krijgt binnenkort ook de eerste rit op de racefiets, dus wellicht wordt ze daarna ook zo fanatiek en gaat ze haar vader achterna! Geniet nog even en op een feestelijke dag, naar huis!
    Groetjes, Arry

  • 15 Mei 2016 - 12:53

    Bert:

    John vanharte met deze geweldige prestatie. ik moet bekennen dat ik niet elke dag je gevolgd heb ,maar wel al je dag verslagen heb gelezen. Je hebt wel heel wat moeten ontberen kerel ,maar daar staat dan weer tegenover dat een knuffel van een jonge pensionhoudster je weer doet opwarmen.
    Er zullen heelwat jongere mensen zijn geweest die dit ook geprobeerd hebben, maar niet de kracht en uithoudingsvermogen hadden zoals jij die hebt. We zien je deze week in Dalen
    groet Bert en Marion

  • 15 Mei 2016 - 17:05

    Ron Sevens:

    Hoi John

    Van harte van harte gefeliciteerd met je aankomst in Santiago. Ik heb zojuist naar de fantastische prestatie van Max Verstappen gekeken. Hij komt bij ons uit de gemeente Roerdalen waar ik ben opgegroeid. Maar jouw prestatie mag er ook zijn, heel knap zeker met al die regen van de afgelopen periode.
    Leuk om te lezen dat je trots bent op je lichaam en daar ben ik het helemaal mee eens. Er zijn genoeg mensen van jouw leeftijd die dit niet meer aankunnen. Zoals besproken is mijn doel ook , lang fit blijven om zo`n tochten te kunnen maken. Ik vind het geweldig om dit soort tochten te doen en verheug me enorm op 12 augustus om mijn tocht naar Santiago te gaan afmaken.

    En Margriet, geweldig dat je John deze tocht hebt laten maken. Mijn vrouw en thuiswonende kinderen gunnen mij ook het plezier van deze tochten en dat is voor een fietser erg fijn om te weten dat hij door het thuisfront wordt gesteund.

    John knap gedaan en tot ziens. Wie weet ontmoeten we elkaar nog eens !! Geniet van de vakantie met Margriet, want ik meen dat je me hebt verteld dat je snel met de caravan weer gaat reizen richting Santiago.

    Doei !!

  • 16 Mei 2016 - 09:37

    Jan:

    Hallo John,

    Nog even op de valreep de felicitaties met het volbrengen van jou missie!
    Knap gedaan zeker omdat je het in je eentje hebt gedaan.
    Voorlopig je laatste dag in Spanje maar ik heb begrepen dat je er over ruim een week weer naar toe gaat met Margriet en de Swift...!!
    Op het moment dat jij jou "overwinning" behaalde in Spanje volgden Barcelona met wederom een kampioenschap van Spanje en wint Max Verstappen (puntje van de stoel moment) in zijn Red Bull de Formule 1 van Barcelona.....!!! (Dus allemaal kampioen)
    John een goede vliegreis terug naar Holland.
    Ik spreek je, groetjes uit Zwolle.
    Jan

  • 16 Mei 2016 - 09:46

    Ans:

    'We' hebben een Max én een John, RESPECT!

  • 16 Mei 2016 - 15:52

    Aloys En Ginie:

    Heeij John,


    Hier nog even een te late reactie vanuit Coevorden. Super dat je het hebt gehaald. Wij hadden ook niet anders van je verwacht. Als je dit leest ben je waarschijnlijk al weer in Dalen bij iedereen die je lief is. John nogmaals gefeliciteerd en fijn dat we je binnenkort weer kunnen zien en spreken.

    Liefs Aloys en Ginie.

  • 28 April 2018 - 12:26

    Ruud:

    Hallo John,
    Ik heb genoten van je verslag,kon dan weer beetje terugdenken aan mijn tocht van 2007.
    Het ga je goed.
    vriendelijke groeten
    Ruud

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 3038
Totaal aantal bezoekers 13670

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: