Dag 24 Van Fromista naar Sahagun 62 km - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 24 Van Fromista naar Sahagun 62 km - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 24 Van Fromista naar Sahagun 62 km

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

05 Mei 2016 | Spanje, Sahagún

Hoi
Ik was al vroeg wakker, ik heb het nog eens geprobeerd om wat gemaakt foto's op de site te zetten. Jammer weer niet gelukt!
Dus heb ik maar wat foto's naar een heleboel bekenden gestuurd.
Sorry als je er niet bij bent, maar het is geen kwade opzet.
Wat een vriendelijke en behulpzame mensen in dit hostel.
Maar over het algemeen geen kwaad woord over Spanjaarden .
Het is een vruchtbaar streek met al die ooievaars op de kerken.
In mijn overnachtingsadres hostel wonen denk ik drie gezinnen, met een heleboel kinderen. Leve de ooievaars.
Bij het ontbijt zaten ook twee mensen die niet lopen konden en hun Camino moeten staken. Vindt het wel erg sneu.
Maar ik op pad van Fromista naar Carrion de los Condes.
De wandelaars lopen parallel aan de weg waar ik over fiets. Er zijn weer heel mensen die op pad zijn. In villacazar maar eens even weer in een grote kerk geweest en een kaarsje opgestoken .
Was zo'n electricsch apparaat, en er gingen er wel tien aan.
Nog een stempel in mijn Credencial del Peregrino gekregen.
Na Carrion kom je op een grindpad waar alle lopers ook lopen.
Ben er wel een paar honderd gepasseerd . Leuk als je van achteren benaderd. Mensen met kromme O benen ,met X benen,
magere en wat gezette mensen, goed en slecht lopend, maar allemaal veel bepakking bij hun , en maar een doel en dat is Santiago. Ik denk wel eens , dat ze soms weleens een beetje jaloers zijn op ,en daar is die weer, mijn GAZELLE.
Hij doet het nog steeds uitstekend , als je maar trapt.
Aan het einde van het grindpad staat een simpel kroegje, en daar was het berre druk.
Je komt hier mensen tegen van over de hele wereld vandaan. Brazilië , Amerika, Engeland, Ierland , Duitsland ,om maar eens paar te noemen.
Ik ging weer de weg op en de wandelaars gingen ergens door het landschap. Ik heb mijn tocht volbracht to Sahagun en was al redelijk oprtijd daar.
Het weer was prima vandaag , en het was een gemakkelijk tochtje, waar ik fluitend doorheen gekomen ben.
Ben weer wat dichter naar Santiago gekomen.
Ben nog even naar de kapper geweest, want het haar waaide me steeds voor de ogen.ha,ha!
Ga morgen naar Leon.
Tot morgen
Buon Camino
John

  • 05 Mei 2016 - 17:07

    Leanne:

    Dat klinkt als een lekkere dag!
    Fijn dat het zo goed gaat en dat je Gazelle een goede steun en toeverlaat is!

    Buena noche & hasta mañana.

  • 05 Mei 2016 - 19:32

    Geert En Ineke:

    Hoi Pelle,
    Wat een geluk dat er een kapper in de buurt was want al dat haar voor de ogen!!!!!
    Wat ook gezellig zeg al die wandelaars,brengt wat gezelligheid.
    En jahoor het einddoel komt in zicht!!! Zover is het niet meer....
    En die elektrische kaarsjes hebben wij ook een keer gehad ,,hilarisch,,,, of niet dan slaat echt nergens op de hele nostalgie naar de Kl........
    Doe je best nog even.
    Tot horens ineke

  • 05 Mei 2016 - 22:17

    Ina:

    Ha ha John leuk verhaal weer vandaag!! Een ontspannende dag zo te lezen!! Wat geweldig dat je het zo treft met de hostels/ hotels/ b en b enz! En dat de Spanjaarden zo hartelijk zijn! En fijn dat je nu zoveel mensen op je weg tegen komt!! Je bent al een hele tijd geen eenzame fietser meer!!

  • 05 Mei 2016 - 22:26

    Ina:

    En dat het weer nu veel beter wordt, is fijn!! Hier was het vandaag ook een prachtige dag!! Het is mooi om te zien hoe alle mensen, na zo'n lange periode van binnen zitten, nu naar buiten gaan en er op uit trekken!! Heerlijk genieten van de warmte!! Nog veel succes en hopelijk heb je morgen weer zo'n ontspannende dag!! Groetjes Ina

  • 06 Mei 2016 - 12:20

    Rick:

    Hoi John,
    Wederom leuk geschreven + leuk verhaal. In het begin had ik nog wel twijfels of deze tocht je verwachtingen wel waar zou kunnen maken. Inmiddels zijn die twijfels weg. Mede door de leuke verhalen, mooie foto's, goed materiaal (je gazelle -:) en natuurlijk je eigen conditie.

    Ik vlieg regelmatig over jouw route, maar heb je nog niet kunnen vinden vanaf 11km hoogte. We blijven zoeken....

    Succes en good luck!

Tags: John'John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 13666

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: