Dag 9 van Lachapelle naar Chartres (149km) - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 9 van Lachapelle naar Chartres (149km) - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 9 van Lachapelle naar Chartres (149km)

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

20 April 2016 | Frankrijk, Chartres

Hallo allemaal
De avond voor elke nieuwe dag zoek ik een passend onderkomen voor de nieuwe dag.
En dat is altijd weer een puzzel waar ik menige uurtjes mee bezig ben.
s'morgens een geweldig ontbijt in b&b dat doet de mens goed.
De kamer waar waar ik heb ontbeten zag er erg indrukwekkend uit,met een kolossale open haard die de eigenaar nog even voor mij in de brand gestroken had.
Alles van zwaar eiken, en zelfs op de hilde een groot biljart. Dit was echt iets geweest voor zwager jan.
Ik had gelezen dat het weer en vooral de wind gunstig zou zijn voor mijn fietsdag.
Dus ik heb zitten plannen wat ik zou doen?
Toch maar besloten naar Chartres te gaan.
Ik dacht een rit van 135 km , maar uiteindelijk wordt het altijd meer.
Eerst koud elke morgen als je opstap op de fiets, maar in de loop van de morgen kwam de zon er bij en werd het aangenaam.
Zat al gauw op de route wat me steeds makkelijker afgaat met de mio.
Maar de omgeving veranderd niet veel, allemaal landbouw met uigestrekte velden met gewassen.
In compiegne heb ik even gestopt om een kopje te drinken. Al deze steden hebben iets wat je in Nerderland nauwelijks tegen komt.
Het is weer een heuvelachtig gebied met regelmatig klimmetjes van 7%..
Eerst maar shirtjes uit ,met blote armen ,wel ingesmeerd maar s'avonds behoorlijk verbrand.
Onderweg ben ik eindelijk iemand tegen gekomen die kilometers met me mee gefietst heeft.
Hij sprak geen engels maar ik begreep hem wel een beetje.
Hij was aan het trainen voor een fietstocht vanaf Rome naar Noyon.
Een aangename afleiding op de stille eenzame autowegen.
Want het zijn niet allemaal fietspaden.
Ik heb al heel wat stadjes gezien. En ze zeggen wel in elk stadje een ander schatje, maar mijn schatje is thuis.
Het schatje die ik nu koester is mijn gazelle .
Het is dus je raad het al, Pelle op zijn gazelle.
Maar uiteindelijk ben ik in Chartres aangekomen. Het was al laat en de vut was er een beetje uit . Mega oud gebouw waar ze een hotel van hadden gemaakt. Niemand bij de receptie ,maar met bellen ook weer gelukt.
Even wat opfrissen en de stad nog even om wat eten.
S'avonds was er een laser show met geweldige muziek op de kathedraal. Ik heb van me leven nog niet zo iets moois gezien.
Ik heb er een video van gemaakt maar weet niet of ik op de site kan plaatsen.
Ik was er koud van geworden en verlangde naar bed.
Als Kees er nu bij was zou zeggen out moan of zo iets.
Ik zeg welterusten en gezond weer op
John

  • 20 April 2016 - 20:07

    Geert En Ineke:

    Hoi,hoi pelle

    Jammer dat je slecht internet hebt maar desalniettemin laat ik even een berichtje achter
    hier mooi weer maar wel koud. Heb vandaag lekker met Rob gewandeld hij was ook vanmorgen niet al te lekker maar even een lekkere frisse neus halen is nooit verkeerd.
    Hopelijk heb je morgen beter bereik want het is leuk om te lezen.
    Tot horens, ineke

  • 20 April 2016 - 20:29

    Ina Koopmeiners:

    Hallo John, hier een berichtje uit de zaagmolen. Ik heb al jouw reisverslagen gelezen en lees dat je al mooi een eind op weg bent naar Santiago!! Geweldig om te lezen hoe je elke dag meer dan 100 km fietst! Wat een super prestatie zeg!! Ook onderweg al van alles beleefd las ik! Routekaart in vorige hotel laten liggen, daarvoor wel moeten omrijden, creditcard "even" verloren maar gelukkig teruggevonden!! Maar lees ook dat alles weer is opgelost!! En nu weer veder met je trip!! Het zal nu wel wat moeilijker gaan nu meer richting de bergen gaat en dus met steeds meer stijgingen te maken krijgt! Maar dat gaat je vast en zeker ook lukken!! Heel veel succes en plezier met het fietsen!! Je kunt het!! Groetjes Ina

  • 20 April 2016 - 21:01

    Betsie:

    John, wat een afstanden leg je elke dag af! Geweldig hoor.

  • 20 April 2016 - 21:06

    Janen Ria Klaassen:

    Hallo John.

    Je bent al een eind op weg. Straks in de bergen. Je hebt natuurlijk goed getraind. Dus het komt vast wel goed. Maar het blijft een geweldige prestatie. Vooral in je eentje. Veel plezier nog en een goede reis verder.
    Groetjes Jan H en ria klaassen.

  • 20 April 2016 - 21:45

    Thieno En Ria:

    Hallo John,
    Wat ga jij als een speer zeg. En wat heb je al een kilometers afgelegd in de afgelopen dagen.
    Jou verslagen zijn ook fantastisch om te lezen. We fietsen als het ware met je mee.
    Ga zo door en blijf genieten!

  • 20 April 2016 - 22:03

    Aloys En Ginie.:

    Heeij John, wat is dit. Geen internet? Onder welke steen ben je nu beland. Geintje hoor. Wel jammer, want we blijven wel graag een beetje op de hoogte. Fijn dat het allemaal goed gaat. Je ligt aardig op schema of niet. We wensen jou voor morgen ook weer een hele fijne fietsdag toe, hopelijk weer met de wind in de rug en de zon op de kop. Geniet ervan. Liefs vanuit Coevorden. Ben vanmiddag nog met Margriet plantjes wezen halen bij de school van Rolf in Emmen. Je weet niet wat je ziet als je straks weer thuis bent. Een grote bloemenzee bij jou in de tuin. Haha. Groetjes.

  • 20 April 2016 - 22:18

    Geertje:

    Hoi John,
    Je hebt de vaart er goed in zeg, ben je bang dat je niet op tijd komt?
    Maar het is een geweldige prestatie, top!
    Heb nog aan je gedacht toen ik vanmorgen op de spinningfiets zat in de sportschool, ja ik ben weer begonnen en het was direct al een heftige les, ik denk dat ik morgen wel spierpijn heb.
    Hoop dat je morgen weer internet hebt, want ik kijk elke dag uit naar jouw berichtje.
    Succes voor morgen, blijf genieten en tot later.

  • 20 April 2016 - 23:26

    Gerrit En Wimmie:

    Hallo John, Jammer,we missen je verslag, want we kijken er elke dag naar uit. Je ligt mooi op koers richting Tours. We wensen je een beetje wind in de rug en de zon op je bol. Geniet ervan en morgen een leuke dag !

  • 21 April 2016 - 08:53

    Kerkweg 159:

    Duimpje omhoog.

  • 21 April 2016 - 09:05

    Sieta En Kees:

    Je hebt een beste zwieper gemaakt zeg. Maar idd als het weer en de wind gunstig zijn dan moet je er direct van profiteren. Slaap je bij het Leger des Heils of zo dat je geen WIFI hebt? We zijn benieuwd naar je volgende bericht, steady as she goes mr Baines (citaat onedin line).

Tags: John'john

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 13667

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: