Dag 6 Van Watou naar Cambrai. (112km) - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 6 Van Watou naar Cambrai. (112km) - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 6 Van Watou naar Cambrai. (112km)

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

17 April 2016 | Frankrijk, Cambrai

Hallo
In Watou in hotel restaurant het Wethuys was het gezellig.
Dit is het gebied waar veel hop wordt verbouwd en diverse bieren wordt gedronken. Iemand met de trekzak bracht er nog meer stemming in.
De volgende heb toch maar besloten om naar Cambrai te gaan , om weer bij de pelgrimsroute uit te komen.
Hotel geboekt wat nu weer kan met de creditkaart. Het kost me wel 112km meer fietsen, maar wat kan het schelen.
Na een heerlijk ontbijtje werd de garage door de eigenaresse voor mij geopend.
Ik werd gekust en geknuffeld , maar moest beloven en gebedje te doen en een kaarsje op te steken voor haar en haar moeder.
Als echte pelgrim heb ik dat natuurlijk beloofd.
Om 9.30 hr vertrokken en om 15.00 hr geland in Cambrei.
Gas is alles om de woorden van Rick te spreken.
Maar her zat vandaag erg mee met het weer. Nog wel fris , af en toe de zon, maar vooral lekker een stevig briesje schuin achter.
Ik heb alles op de mio fietscomputer (geleverd door H Scholten) gefietst.
Meestal geen idee waar ik naar toe fietste , maar volledig op de computer vertrouwen. en ik moet zeggen het vertrouwen in het apparaat word steeds groter.
De regio waar ik gefietst heb kun je vergelijken met de po vlakte in Italië. Alle cafe's en restaurants dicht en de plaatsjes uitgestorven. Had gelukkig nog wat broodjes bij me en de bidons vol met bier (gemeente pils).
Nog wel een paar foto's gemaakt , maar het uploaden gaat niet door slechte internet. Doe ik bij volgende stop.
De eenzame maar blije fietser
John

  • 17 April 2016 - 19:23

    Geert En Ineke:

    Hoi,hoi

    Nou gelukkig dat je,je creditcard weer terecht is,wel met een omweg hoorde ik,maar goed je kunt weer verder.
    Hopelijk is het weer daar beter dan hier,
    Ging nl vanmiddag lopen en kreeg me toch een hagelbui op de kop niet normaal en zeeeer pijnlijk.
    Dus ik hoop dat het daar beter is,
    En ook graag voor ons een kaarsje branden we steken hier 1op voor jouw goede afloop.

    Groet ineke

  • 17 April 2016 - 19:26

    Geertje:

    John, die 112 extra km is het wel waard toch om je creditcard terug te krijgen! En er nu goed oppassen he?
    En je zit nu ook weer op de goede route en al veel goede en aardige mensen ontmoet.....en voor ons was het een prachtig verhaal om te lezen, met gelukkig een goede afloop.
    Is het weer daar inmiddels wat beter?
    Nog fijne fietsdagen en tot later.

  • 17 April 2016 - 20:30

    Margot Jonkeren:

    Hallo John,

    Dag 6 zit er al weer op. Ik heb gelezen dat de route vanaf Haarlem naar Santiago de Compostela 2530 km is. Volgens mijn berekening heb je er nu al 651 km opzitten. (( ik weet niet of die km erbij zitten die je extra moest fietsen vanwege de creditcard die even zoek was.) Dus dan heb je er al een 1/4 deel van je route erop zitten. Chapeau voor deze bijna 1e week. Wens je weer veel fiets plezier en tot de volgende mail.
    Groeten Margot en natuurlijk ook van Jan.

  • 17 April 2016 - 21:46

    Henk En Annie Scholten:

    John, nu al 6 dagen gefietst en van alles al weer meegemaakt. De creditcard terug en extra kilometers gemaakt, maar dat is voor jou een eitje, geen probleem voor deze eenzame fietser. Mooi dat je vertrouwen hebt in de fietscomputer. Deze brengt je zeker weer op de goede weg.
    Op naar het mooie weer en zien wat je morgen onderweg weer tegenkomt. Vanavond nog maar even lekker genieten van een pilsje in het hotel en morgen gezond weer op, dag 7 komt eraan.
    Vandaag was er geen voetbal, dus voor Henk een beetje saaie dag!!

  • 17 April 2016 - 22:09

    Leanne:

    Dag 6 en alweer een heel avontuur achter de rug.
    Gelukkig is het weer goed gekomen en kun je 'back on track' verder!

    Check, check dubbel check voor morgenvroeg John!
    Zet hem op en ga zo door.

    Liefs uit Italië.

  • 18 April 2016 - 21:07

    Geert En Ineke:

    Hoi,hoi

    Ik vind dat je gaat als een speer, elke keer over de honderd km petje af hoor.
    En gelukkig beter weer ,jammer dat de terrasjes dicht zijn ( is toch zóóó gezellig)
    Groeten van Geert die is er net weer van een lang weekendje vissen met Christian,Roy en Patrick.
    Was zeer geslaagd maar ook hun hadden het niet warm gehad ook hagel,regen en harde wind.
    Maar lekker eten en drinken en lachen doet een mens goed.
    Groetjes Ineke

Tags: John'john

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ik ben John pelgrim 67 jaar oud en ga naar Santiago fietsen.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 13673

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 17 Mei 2016

Santiago

Landen bezocht: