Dag 4 Van Lier naar Tournai (150km) - Reisverslag uit Doornik, België van John Pelgrim - WaarBenJij.nu Dag 4 Van Lier naar Tournai (150km) - Reisverslag uit Doornik, België van John Pelgrim - WaarBenJij.nu

Dag 4 Van Lier naar Tournai (150km)

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

15 April 2016 | België, Doornik

Hallo.
Van Lier naar Tournai was een pittige trip.
De hele morgen regen en vanaf het begin wind tegen.
Wind van rechts voor, midden voor, of links voor ,maar altijd tegen. Ze zeggen wel je bent jong en je wilt wat (67 jaar , toch niet echt oud kids)
Maar de reis ging van Lier naar Mechelen via Duffel langs netekanaal. En de wind werd steeds heftige en de regen steeds harder. Nou niet iets waar je op zit te wachten.
Mechelen is ook weer zo'n prachtige stad waar je wel uren kunt vertoeven. Een foto laten maken door twee dames die ook gelijk vroegen waar ik heen ging. Deze foto laat goed zien hoe kromme voetbalbenen ik heb. Zeg het al maar vast. Van Mechelen richting Aalst . In Aalst even een terrasje en de inwendige mens wat verstrekt met een tomaten soep en een cola. Goed voor de energie . Aalst onstandvastige rond een burcht op de hoge oevers langs de Dender. Het is een prachtige stad met heel mooie gebouwen.
Richting Ninove, geraadsbergen , Lessines langs het riviertje de Dender ware het niet dat het jaagpad was afgesloten . Uiteindelijk is het toch gelukt om op dat jaagpad te komen.
Tot Geraardsbergen ging het goed en daarna was het weer afgesloten . Na wat omzwerfingen weer op het jaagpad gekomen.
Strakke wind tegen waardoor het tempo niet zo hoog lag.
De Pelgrim werd beproefd op zijn tocht.
Bij Lessine richting Tournai (doornik) was het niet meer langs de Dender.

• 15 April 2016 - 21:51

Geertje:

Hallo John,
    Wat een kort berichtje vandaag

• 15 April 2016 - 22:10

Geertje:

Was nog niet klaar met mijn berichtje, ging ergens wat niet goed.
    Je hebt vandaag een beste tocht gemaakt, 150 km, dat is niet niks.
    Ga je zo niet te snel?
    Ik lees elke dag jouw verslag en vindt het leuk om je te volgen, en zo te lezen geniet jij weer volop en beleef je elke wel iets. Ook mooie foto,s vandaag, en je laat je ook fotograferen?
    Jij hebt ook regen gehad vandaag (was te zien op de foto), hier vandaag ook dikke buien, hopelijk wordt het gauw beter.
    Pellepel, nog veel plezier en en tot later

• 16 April 2016 - 00:47

Ineke:

Hallo "eenzame fietser"
    Ook vanuit Zwolle volgen we met veel plezier je grote avontuur.
    Vandaag echt de eerste dag alleen als Pelgrim op pad en je hebt er meteen maar eens flink aan getrokken...!!
    Ik las pas geleden een boek over een priester uit Hilversum die de camino vanuit Nederland heeft gelopen en hem noemden ze "de vliegende Hollander" en met dit aantal kilometers per dag begin je daar ook een beetje op te lijken.
    Hopelijk knapt het weer wat op dat nodigt dan ook meer uit om eens op een terrasje uit te blazen.
    Heb je ook elke dag nog een stempel in je paspoort "gescoord"?
    Benieuwd wat je morgen allemaal weer beleefd..In ieder geval heel veel plezier en een fijne droge fietsdag toegewenst...!!
    Toi toi Toi.
    Dikke kus van je zus.

• 16 April 2016 - 10:42

Aloys En Ginie:

Heey John, hier even een berichtje van ons uit Coevorden. Zitten eindelijk op de site. Ging hier even wat mis met de verbinding. Je bent al een mooi eind op pad en hebt al veel mooie dingen gezien zoals we kunnen zien op de foto's. Ben gisteravond met Margriet naar Daniel Lohues geweest. Was heel leuk en gezellig. We wensen jou voor vandaag een mooie dag toe en hopelijk blijft het droog. Doe kalm an. Tot de volgende keer. Groetjes en liefs van ons. Aloys en Ginie.

• 16 April 2016 - 13:37

Rick:

John, knap dat je je niet hebt laten verslaan door de wind. Door het afzien wordt de uiteindelijke prestatie alleen maar groter....
    Er komen ongetwijfeld ook hele mooie en rustige dagen. Zet 'm op en geniet zoveel mogelijk!

• 16 April 2016 - 14:50

Henk En Annie Scholten:

Hoi John,
    Zo nu alleen al een paar dagen gefietst, is ook weer een ervaring. Pech voor je dat er veel wind en regen is. Nu maar hopen dat het weer gauw beter wordt en dat je binnenkort een foto op een terrasje kunt maken. Wat heb je al mooie foto's gemaakt en wat heb je in korte tijd al veel mooie dingen gezien. Ook wij waren bij Daniel Lohues gisteravond (in de pauze nog even gezellig met Ginie en Margriet gekletst). We bivakkeren een beetje in ons huis ivm de verbouwing.
    We volgen je, wat een prachtig avontuur .........Genieten maar en mooie fietsdagen gewenst.
    Gr. uit Dalen van Henk en Annkd

• 16 April 2016 - 15:19

Gerard Pelgrim:

Wierden
    Deurdenderen.

Donderdagavond lag PellePel (leest iets makkelijker met hoofdletters) mijmerend op zijn hotelkamer in Lier.
    Hij dacht aan de dag van morgen naar Tournai. Dat wordt een hele tour. Maar lief 150 km voor de boeg. Maar ja, de hotelkamer was geboekt. Allez Polleke PellePel gaan met die banaan sprak hij zichzelf moed in.
    Keek hij nog even Liverpool-Borussia (you never walk allone- hee ik fiets morgen wel in mijn uppie!!) of deed hij lamp uit en ging slapen zodat hij bijtijds kon vertrekken.De schrijver laat U in het ongewisse. De volgende dag zag er niet veelbelovend uit. Hij maakte na een waarschijnlijk goed ontbijt (wel nodig voor zo'n trip) zijn "stalen ros" in orde en toog op pad.
    De zuidwester beukte er behoorlijk op. Soms draaide die even een ietsie pietsie maar de kop zat steeds vol in de wind. Tevens vond St. Jacob(bus) het nodig om Theodorus Johannes met de nodige hemelse zegeningen voor deze etappe te verblijden. Licht foeterend vroeg hij zich af of dit "normaal" was. Hij trapte oerend hard de pedalen rond en dacht intussen aan andere geestelijk vocht dat gebruikelijk was bij een "Normaal" festival. Straks bij aankomst zou hij er wel een pintje nemen nam hij zichzelf voor. Als je alleen op pad bent vliegen gedachten constant door je brein. Zo zag hij dat plotseling dat Bodewijn even achter op de bagagedrager sprong en zong hij samen met hem "Hoe sterk is de eenzame fietser? "
    "Als je geen echte beren op de weg ziet maar wel leuke Belgische madammekes dan voel je je superfit en beresterk" antwoordde zijn geest. Hee, heb ik niet ergens gelezen dat er in de Pyreneeen nog beren in het wild leven? Nou dat zien we later dan wel. Voorlopig ga ik gewoon net zoals de regen gewoon deurdenderen.
    Gestaag maalde hij door totdat hij plotseling door zijn natte bril een afslag naar de plaats Roubaix zag. Was die kasseienrit maar100 km langer dan de afstand die hij vandaag overbrugde? Misschien een uitdaging voor het komend jaar. Cancellara die beuker heeft zijn laatste P/R gereden en doet dan niet meer mee. Tijd voor een nieuwe doordouwer. Geen peulenschilletje maar het moet kunnen. De gedachten bleven komen en gaan. Even dacht hij nog een bloeiende Margriet langs de weg te zien staan. Het thuisfront kun je immers nooit loslaten ook al ben je zo ver van huis. Nog een klein stukje deurdenderen op weg naar naar mijn welverdiende pintje.

John, chapeau, chapeau wat een afstand heb je op vrijdag overbrugd.
    Voldoende zegeningen heb je nu al gehad zou ik zeggen. Hopelijk gaat de koperen ploert nu het hemelfirmament niet bestormen. Tied voor de korte bokse. Of niet dan ... zouden in Twente zeggen
    Ik wens je heel veel succes de komende dagen.
    Geniet van alle mooie dingen onderweg en koester de bijzondere momenten die je ongetwijfeld gaat meemaken. Als ik dit schrijf ben je waarschijnlijk de grens van Belgie al over en heb je misschien geroepen: "Je suis PellePel - de echte John Pelgrim" op weg naar Santiago de Compostella.

Groetjes
    Van je broer Gerard en schoonzus Nellie.

Tags: John'john